BURGER DE PUI


Burger de pui făcut integral în casă, de la chiflă până la chiftea și sos. De 100 % mai bun decât orice burger fast food.

INGREDIENTE: (2 porții)

- 2 chifle;
- 250 g carne tocată de pui;
- 2 căței de usturoi pisați;
- sosuri, la alegere;
- felii de roșii, salată verde, ceapă, ardei iute, etc;
- sare și piper.


Chiflele folosite au fost acestea.



M-am ocupat de chiftele. Am tocat la robotul de bucătărie jumătate de piept de pui, am amestecat carnea cu usturoiul pisat, sare și piper. Am evitat să folosesc alte condimente, voi folosi sosuri pentru burgeri. Am dat chiftele formate pentru 10 minute la frigider.


Am prăjit chiftelele pe tava grill în care pusesem deja hârtie de copt, aproximativ 5 minute pe fiecare parte, astfel încât carnea să nu rămână crudă la mijloc. Opțional, le puteți coace și în cuptor pentru aproximativ 15 minute, la 180 de grade.

M-am apucat de montat burgerii:

Am prăjit puțin chiflele în aparatul de pannini.


Am uns prima bucată de chiflă cu ketchup, apoi am așezat câteva feliuțe de roșii. Peste roșii am așezat chifteaua, sos tartar din belșug și jalapennos. 


Sosul tartar nu este pentru burgeri, însă nouă ne-a plăcut tare mult, mai ales că are în el și ceapă, și castraveți murați, nu a fost nevoie să mai adăugăm. 

Opțional, puteți adăuga salată verde, rondele de ceapă  (prăjite în baie de ulei sau natur), brânză cheddar, bacon crocant, etc. Imaginația e limita! Însă fiecare ingredient în plus adaugă și el calorii, iar aceasta nu este, nici pe departe, o masă dietetică! Însă dacă tot e cheat meal, să fie până la capăt! Garnitura perfectă pentru acești burgeri homemade? Cartofii prăjiți! Însă alegeți să îi preparați la cuptor, pe hârtie de copt. Diferența dintre cei prăjiți în tigaie/friteuză clasică și cei făcuți la cuptor, pe hârtie de copt este de aproximativ 400 kcal/100 g. 

Ce-i drept, eu am încropit o cină rapidă, cu ce aveam prin frigider și cu ideea de a recicla chiflele rămase, însă voi puteți face o masă specială de burgeri și să aveți pregătite mai multe ingrediente, astfel încât fiecare să își prepare burger-ul după poftă și plac!

Aici găsiți și o variantă de burgeri de vită.

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare