CARTOFI GRATINAȚI


Acest preparat merge folosit atât pe post de garnitură, lângă pește sau carne, cât și ca fel individual. Vă asigur că îl veți prepara de multe ori și va fi tare îndrăgit în familie! În plus, folosind forme pentru o porție, vă veți impresiona invitații la mese festive.

INGREDIENTE: (2 porții mari)

  • 3 cartofi medii;
  • 200 ml smântână pentru gătit;
  • 100 g brânză rasă;
  • 10 g unt;
  • Cimbru;
  • Usturoi granulat;
  • Sare;
  • Piper.

Reușita rețetei constă într-un detaliu important: grosimea feliilor de cartofi. Eu am feliat cartofii la robotul de bucătărie, în felii de 1,2 mm grosime. Dacă nu aveți un robot sau feliator, vă recomand să folosiți un cuțit foarte bine ascuțit și să feliați cât puteți de subțire.
Am pus smântâna la încălzit și am condimentat-o din belșug cu sare, piper, cimbru și usturoi, astfel încât să se condimenteze și cartofii. Am lăsat-o pe foc până a dat în clocot, apoi m-am apucat de asamblat preparatul.

Am folosit două forme individuale, însă puteți folosi o tavă mai maricică.

Am pus în forme câte o bucățică de unt, apoi un strat de cartofi, 3-4 linguri de smântână, un strat de brânză. (Eu am folosit mozzarela și parmezan). 




Continuăm așa până epuizăm ingredientele, având grijă ca ultimul strat să fie de brânză.


Se dă la cuptor, la 180 de grade, timp de 40-50 minute, până se rumenește frumos brânza de deasupra. Nu am apucat să pozez ambele porții după coacere, una deja fusese serios atacată. 

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare