PARMIGIANA ALLA MELANZANE


Aceasta este una dintre rețetele mele preferate cu vinete. Se face ușor și este un răsfăț al papilelor gustative. Vinete, roșii, mozzarella, parmezan și busuioc - ingredientele care nu pot lipsi din acest preparat. Felul de preparare poate fi adaptat de fiecare gospodină, după stilul propriu.


INGREDIENTE:

- 2 vinete;
- 700 ml suc de roșii;
- 400 g mozzarella;
- 50 g parmezan;
- 1 linguriță de busuioc;
- 1 ceapă;
- 3 linguri de ulei de măsline;
- 3 căței de usturoi.


Am spălat vinetele și le-am feliat pe lung, fără a le curăța de coajă, în felii cu o grosime de aproximativ 1 cm. Am presărat sare deasupra lor și le-am pus la scurs într-o strecurătoare, presându-le cu o farfurie.




Am tocat ceapa și am feliat usturoiul, apoi le-am pus la călit într-o lingură de ulei de măsline, până au devenit translucide.


După 2-3 minute în care am călit ceapa și usturoiul, am stins cu sucul de roșii, am adăugat busuiocul și am lăsat la foc mic pentru aproximativ 15 minute. Nu am adăugat sare suplimentară în sos, brânzeturile și vinetele au deja sare.

Vinetele trebuie gătite înainte de a monta parmigiana. Eu am ales să le ung cu ulei de măsline și să le frig pe grill pentru a scuti un număr considerabil de calorii. Rețetele mai puțin dietetice recomandă prăjirea vinetelor în ulei. Vinetele absorb o cantitate impresionantă de ulei, sunt ca un burete. Așadar, gătiți vinetele cum vă place, dar eu vă recomand insistent grătarul.


Am feliat brânza (o puteți rade dacă doriți) și am blenduit puțin sosul, să fie cât mai fin.



Cu toate ingredientele pregătite, m-am apucat de montat parmigiana. Am pus un strat subțire de sos de roșii, vinete și apoi mozzarella.


Am avut grijă ca ultimul strat să fie de brânză. Pe lângă mozzarella, am presărat și parmezan deasupra.


Am dat la cuptor, la 180 de grade, pentru 35 de minute.


Dacă veți avea răbdare să taiați parmigiana răcită, veți tăia felii frumoase. Dacă nu, vor arăta ca ale mele. Însă oricum vor fi, vă garantez că sunt delicioase!


Puteți suplimenta cantitatea de parmezan la servire.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare