DESERT RAPID CU FRUCTE DE PĂDURE ȘI FULGI DE OVĂZ (FĂRĂ ZAHĂR)


L-am denumit desert, însă poate fi savurat și pe post de mic dejun, întrucât conține fructe, cereale și nuci. Americanii îl numesc forrest fruit crisp, făcând referire la cele două mari componente ale preparatului: fructele și crusta crocantă. Acest desert nu conține zahăr și poate fi servit chiar dacă sunteți la dietă, fiind sărac în calorii.


INGREDIENTE: (2 porții)

- 100 g fructe de pădure;
- 4 linguri de îndulcitor natural;
- 1 linguriță de griș;
- 1 linguriță de scorțișoară;
- 3 linguri de fulgi de ovăz;
- 2 nuci mărunțite;
- unt pentru uns vasele.


Desertul este gata în aproximativ 25 de minute și vă recomand să folosiți forme individuale, întrucât este greu de porționat.

Am folosit fructe de pădure congelate, așa că le-am lăsat la decongelat în prealabil și le-am scurs bine.

Am amestecat fructele cu 3 linguri de îndulcitor și o linguriță de griș și le-am lăsat aproximativ 5 minute.


Am uns vasele cu unt. Am folosit 2 vase de tip ramekin.


Într-un alt bol, am amestecat fulgii de ovăz cu îndulcitorul, nuca și scorțișoara. Am pus compoziția în vase: întâi fructele, iar deasupra crusta de fulgi de ovăz, asigurându-mă că acoperă integral fructele.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 200 de grade, pentru 15 minute. (până ce fructele încep să fiarbă și să clocotească pe marginea formelor, iar crusta este rumenită.)


Se lasă 10-15 minute să se răcorească și se poate servi. Recomandarea este de a servi acest desert călduț, eventual alături de o cupă de înghețată dietetică sau o lingură de iaurt înghețat.


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare