ȘTRUDEL RAPID CU MERE, GUTUI ȘI NUCI



Aceasta este o rețetă de desert pe repede înainte. Sunt fană a produselor de patiserie, însă le consum ocazional din pricina caloriilor pe care le conțin acestea. Însă când îmi e poftă de un ștrudel, prefer să îl fac eu, să fiu sigură că e bun.

Îl puteți pregăti la micul dejun, merge foarte bine să fie luat și la pachet, este bun atât cald, cât și rece.


INGREDINTE;

- 1 foaie aluat de foitaj;
- 2 mere;
- 2 gutui;
- 50 g nuci;
- 4 linguri de zahăr brun;
- 1 lingură de griș;
- 1 gălbenuș de ou;
- 1 linguriță de scorțișoară;
- 2 linguri de lapte.

Eu am folosit un aluat de foitaj de la Lidl, care conține o singură foaie, așadar umplutura este potrivită pentru o foaie. Dacă folosiți mai mult aluat, fie dublați cantitățile, fie umpleți a doua foaie de foitaj cu altceva.

Am lăsat la decongelat aluatul de seara, la frigider.

Am curățat merele și gutuile și le-am tăiat în bucăți potrivite.


Le-am pus într-o tigaie, să se înmoaie, împreună cu zahărul și scorțișoara.


Când fructele au început să se înmoaie, am adăugat grișul și nuca, am mai lăsat 30 de secunde și am stins focul.


Am lăsat fructele să se răcorească.


Am întins puțin aluatul cu sucitorul și am pus fructele pe mijlocul foii.


Am îndoit marginile, ca umplutura să nu curgă.


Am lipit marginile cu gălbenuș de ou amestecat cu lapte și am format un ștrudel mare.


Am uns ștrudelul cu gălbenuș de ou și lapte, apoi am presărat puțin zahăr brun.


Am crestat ștrudelul cu un cuțit ascuțit.


Am dat ștrudelul la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru aproximativ 25 de minute.


Cu minim de efort și rezultate grozave, vă invit să încercați și să îmi împărtășiți părerea voastră.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare