PLĂCINTĂ CU BRÂNZĂ DULCE ȘI ALUAT DE CASĂ


Vă povesteam, în alte rețete, că nu prea fac aluaturi de casă din lipsa timpului și, de multe ori, a comodității. Ei bine, rețeta de astăzi s-a născut în următoarele condiții: brânză proaspătă prea multă în frigider și aproape de expirare, foi de plăcintă în congelator - deloc! și ideea de a ieși la cumpărături cu ștrumfilinca pe gheața de afară este exclusă! Așadar, am improvizat! Și sunt mulțumită tare de rezultat, e foarte posibil să devină o excepție cumpărarea aluatului pentru plăcinte. Mai ales că am frământat aluatul la mașina de pâine, rețeta e rapidă și ușoară, exact cum îmi place!


INGREDIENTE:

1. ALUAT:

- 2 linguri de ulei;
- 3 linguri de lapte;
- 100 ml apă călduță:
- 1 ou;
- 250 g făină;
- 1 lingură de zahăr;
- un praf de sare;
- puțină coajă rasă de lămâie; (opțional)
- 5 g drojdie uscată.

2. UMPLUTURA DE BRÂNZĂ:

- 200 g brânză proaspătă;
- 2 linguri de lapte;
- 100 g smântână/iaurt grecesc;
- 3 linguri de zahăr;
- 1 plic de zahăr vanilat;
- 2 picături de extract de lămâie;
- 50 g stafide;
- 2 ouă;
- 10 g unt;
- 1 linguriță de griș.

3. UN GĂLBENUȘ DE OU ȘI 2 LINGURI DE LAPTE PENTRU UNS

4. ZAHĂR PUDRĂ PENTRU DECOR


Am pus toate ingredientele pentru aluat în cuva mașinii de pâine, întâi lichidele și apoi solidele, am lăsat mașina să frământe conform programului prestabilit, apoi am lăsat aluatul la dospit cam 15 minute.

Aluatul iese foarte elastic și ușor de lucrat cu el, așa că tot ce trebuie să faceți este să pudrați cu puțină făină suprafața de lucru și să vă apucați de întinsul foilor.

Pentru umplutură nu este nevoie decât să amestecați foarte bine toate ingredientele.

Eu am împărțit aluatul în două și am făcut două foi potrivit de subțiri, cu sucitorul.


Am pus jumătate din umplutură pe foaie și am rulat marginile.


Am format două rulouri pe care le-am pus în tava tapetată cu hârtie de copt.


Aluatul nu se rupe la transfer, este foarte elastic. Aveți grijă doar la capete, să sigilați bine, să nu curgă umplutura. Eu am uns rulourile cu gălbenuș de ou și lapte, apoi am dat la cuptor pentru aproximativ 45 de minute, la 180 de grade.


Așa-i că nu e greu?

Am lăsat plăcintă să se răcorească puțin, apoi am porționat-o și am pudrat-o cu zahăr.


Poftă bună!

Vă recomand, când sunteți pe fugă, să testați și plăcinta cu brânză cu foi din comerț.

Comentarii

Postări populare