CIUPERCI UMPLUTE CU RICOTTA, FETA ȘI USTUROI



Acest preparat merge atât pe post de aperitiv, cât și pe post de garnitură sau chiar fel principal. Ciupercile reprezintă o sursă importantă de proteină vegetală și asigură sațietate timp îndelungat. Ricotta este o brânză slabă, potrivită în diete. În varianta propusă de mine, aveți aproximativ 65 kcal/100 g, așadar este un preparat slab caloric, adecvat planurilor alimentare dietetice.

INGREDIENTE:

- 10 ciuperci;
- 150 g ricotta;
- 40 g feta;
- 2 căței de usturoi;
- amestec de verdețuri;
- câteva fire de pătrunjel (pentru servire și decor).


Am curățat ciupercile și le-am spălat, apoi le-am pus la scurs. Cotoarele le-am dat deoparte și le-am curățat separat, fac parte din umplutură.

În vasul robotului de bucătărie am pus ricotta, feta, usturoiul tăiat felii și cotoarele ciupercilor, le-am condimentat cu un amestec de verdețuri uscate și le-am omogenizat cam 1 minut la robot. Nu am adăugat sare, întrucât feta este deja sărată. Gustați și, dacă simțiți nevoia, adăugați.


Am așezat ciupercile într-o tavă tapetată cu hârtie de copt.


Le-am umplut cu amestecul de brânză.


Le-am dat la cuptorul preîncălzit, la 200 de grade, pentru aproximativ 25 de minute. (până ce brânza s-a rumenit deasupra).

Le-am scos din tavă (vor lăsa zeamă) și le-am așezat pe un platou, apoi am presărat pătrunjel tocat deasupra.


Sunt foarte bune, se simte discret aroma usturoiului și se pot mânca atât calde, cât și reci.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare