CIUPERCI CU SOS DE SMÂNTÂNĂ



Această rețetă este întâlnită sub mai multe denumiri: ciulama de ciuperci, tocăniță de ciuperci cu sos de smântănă, fiecare cu particularitățile ei. Eu nu o numesc nici ciulama, nici tocăniță pentru că am ales un mod de preparare dietetic, care o diferențiază de celelalte două. Așadar, cu rețeta mea veți mânca sănătos și nu vă veți îngrășa.

INGREDIENTE:

- 500 g ciuperci;
- 1 ceapă;
- 2 linguri de amidon;
- 200 ml smântână pentru gătit;
- 1 legătură de pătrunjel;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- sare și piper.


Am uitat să vă spun: este o mâncare gata în 35 de minute, așadar se încadrează printre favoritele mele. Rapidă, gustoasă și sănătoasă!

Am curățat ciupercile, le-am spălat și le-am tăiat în bucăți potrivite.

Am curățat ceapa și am tocat-o cât mai mărunt. Am pus-o apoi la înăbușit în ulei și puțină apă, iar după 3-4 minute am adăugat ciupercile și le-am lăsat să se înăbușe cam 10 minute.



Am dizolvat amidonul într-o cană de apă și am adăugat peste ciuperci. Apa trebuie să acopere ciupercile. Dacă vi se pare insuficientă, adăugați. (depinde de volumul cratiței de gătit).



Am lăsat pe foc mic aproximativ 20 de minute, apoi am adăugat smântâna pentru gătit, în fir subțire, amestecând continuu. Am lăsat ciupercile să clocotească de câteva ori împreună cu smântâna și am condimentat. Vă recomand să adăugați la final condimentele.

Am stins focul și am adăugat pătrunjel verde tocat. Mâncarea e gata!

Puteți servi simplă cu mămăliguță sau pe post de garnitură la carnea de pui.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare