TORT LEJER CU CREMĂ DE IAURT ȘI JELEU DE CIREȘE


Mi-am dorit pentru masa de Revelion un tort ușor, cu mai puține calorii și cu o textură răcoroasă.

Eu zic că am obținut tortul perfect, un tort skinny, pentru persoanele care închid ochii la numărul caloriilor la ocazii speciale, însă nu vor să sară calul.  Am făcut 2 torturi, veți vedea în poze unul mic și unul mai mare, însă ingredientele vi le voi spune doar pentru tortul mare. 


INGREDIENTE:

BLAT:

- 200 g pișcoturi;
- 50 ml suc natural/compot de vișine;

CREMĂ:

- 500 g brânză quark;
- 350 g iaurt grecesc;
- 200 ml smântănă pentru frișcă;
- 150 g brânză ricotta;
- 75 ml de lapte
- 150 g zahăr pudră;
- 1 lingură extract de vanilie;
- 50 g vișine în suc propriu/din compot;
- 3 picături extract natural de lămâie;
- 25 g gelatină;

JELEU:

- 600 g cireșe congelate;
- 50 g zahăr;
- 1 plic de gelatină.

Am pus gelatina pentru cremă la hidratat în 75 ml lapte, timp de 10 minute.

Am așezat pișcoturile în formă, decupându-le până au acoperit fundul acesteia, apoi le-am pensulat cu suc de vișine. Nu e nevoie să înmuiați pișcoturile, acestea vor trage din umiditatea cremei, așa că pensularea cu suc sau compot de vișine este suficientă.



Într-un bol mare am amestecat brânza quark cu iaurtul, smântăna, ricotta și zahărul. Am mixat bine, până s-au omogenizat toate ingredientele. Puteți înlocui zahărul cu un îndulcitor natural și veți scăpa de un număr considerabil de calorii!

Am încălzit gelatina pe foc până s-a topit. Aveți grijă, nu fierbeți gelatina, întrucât fierberea o distruge! Am temperat gelatina, adică am pus câte o lingură de cremă peste gelatină și am omogenizat energic, până când aproximativ 1/3 din cremă am amestecat-o cu gelatina. Abia apoi am turnat amestecul de gelatină și cremă peste restul de cremă rămasă. Dacă turnați gelatina direct peste crema rece se va închega rapid și vor apărea cocoloașe de gelatină, așadar temperarea acesteia este foarte importantă!

Am adăugat vișinele, am omogenizat crema și m-am apucat de turnat în forme.Am pus un strat generos de cremă, apoi am adăugat iarăși pișcoturi, formând un nou strat de blat. Dacă vreți, puteți omite această etapă, veți obține un tort cu strat generos de cremă și veți reduce caloriile al doilea strat de pișcoturi.


Peste noul strat de pișcoturi am turnat restul de cremă, am nivelat și am dat la rece pentru aproximativ 6 ore, să se întărească foarte bine.


M-am ocupat de jeleu abia când m-am asigurat că am o cremă perfect întărită. 

Am pus la hidratat gelatina pentru jeleu în 30 ml de apă.

Am pus cireșele decongelate, cu tot cu suc și zahăr pe foc, până ce zahărul s-a topit, iar cireșele și-au lăsat mai mult suc. Am dat amestecul deoparte, l-am lăsat să se răcorească, apoi l-am pus în blender, până ce am obținut o cremă fină. Am trecut crema printr-o sită, am vrut să îndepărtez eventuale cojițe rămase de la cireșe.

Am amestecat crema de cireșe cu gelatina, apoi am pus la încălzit, să se topească bine gelatina. Am spumat jeleul, până ce a rămas curat. Repet, gelatina nu se fierbe, trebuie doar încălzită puțin, să se topească. 

Am lăsat jeleul să ajungă la temperatura camerei, apoi l-am turnat peste tort, cu grijă, puțin câte puțin, punând doar în mijloc, iar el se împrăștie către margini. Dacă jeleul este prea cald sau turnați prea mult deodată, riscați să distrugeți stratul superior al cremei. 

Din păcate, nu am poze cu această etapă, am uitat să fac. 

Tortul se dă din nou la frigider, timp de minimum 4-6 ore sau, cel mai bine, peste noapte. Se porționează ușor, arată foarte bine în secțiune și este un desert care nu dă naștere la remușcări.




Poftă bună!





Comentarii

Postări populare