COD ÎN ALUAT CU BERE

 


 Acest preparat nu se încadrează în rețeta clasică de pește pane, de aceea m-am ferit să mă folosesc de denumirea de ”pane”. Întâi, peștele se înmoaie într-un aluat format din ou, făină, condimente și bere, apoi se trece prin pesmet și se prăjește în baie de ulei. Oricum, este așa de bun, încât ar fi păcat să nu îl încercați!


INGREDIENTE:

- 400 g fileuri de cod;
- 1 ou;
- 3 lingură de făină;
- 100 ml bere;
- 100 g pesmet;
- 1/2 linguriță de pudră de ghimbir;
- sare și piper.


Am avut fileuri congelate, așa că le-am lăsat la decongelat lent, în frigider. Când peștele s-a decongelat, l-am dat cu un praf de sare. Sarea va scoate excesul de apă din pește și îl va întări. Am lăsat peștele cu sare, aproximativ 30 de minute, la temperatura camerei.

Am pregătit aluatul din ou, făină, condimente și bere. Acesta trebuie să aibă consistența smântănii lichide, nici prea gros, nici prea subțire. Dacă nu v-a ieșit din prima, reglați din făină sau bere. Am pus peștele în aluat, am avut grijă ca aluatul să acopere integral fileurile, apoi l-am lăsat cam 5 minute.

Am pregătit pesmetul pe o frafurie întinsă și un platou cu hârtie de copt.

Am dat fiecare file de pește prin pesmet, apoi l-am pus pe hârtia de copt. Îmi place să am totul pregătit când mă apuc de prăjit. fiind fileuri subțiri, prăjirea durează am 2-3 minute pentru fiecare bucată.

Am încins bine uleiul și am prăjit peștele, apoi l-am scos pe hârtie absorbantă, să se ducă excesul de ulei din pesmet. 


Am servit peștele cu cartofi la cuptor și sos tartar light. Sosul este musai la acest tip de preparat, îi dă o savoare nemaipomenită!

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare