BLAT DE TORT (REȚETA DE BAZĂ)



Blatul de tort este o rețetă banal de simplă și, totuși, multe gospodine preferă să cumpere un blat gata copt, de teama eșecului. Ei bine,  vă propun această rețetă simplă cu care nu aveți cum să dați greș.

Pentru această rețetă eu am folosit o formă de tort cu diametrul de 18, așadar blatul este înăltuț, însă puteți folosi și o formă de 24 cm.

INGREDIENTE:

- 4 ouă;
- 100 g zahăr;
- 100 g făină;
- 1 lingură de extract de vanilie;
- un praf de sare
- 1 linguriță de praf de copt cu șofran.


Am separat ouăle și am bătut albușurile spumă tare cu un praf de sare. Gălbenușurile le-am mixat cu zahărul și vanilia, apoi am încorporat ușor albușurile (cu spatula, nu cu mixerul!), făina și praful de copt, cernute în prealabil. 

Am tapetat forma cu hârtie de copt și am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 25-30 minute, până s-a rumenit discret și a trecut testul scobitorii.

L-am lăsat la răcit pe un grătar de bucătărie, fără hârtie de copt, cu fundul în sus. (am răsturnat forma pe grătar)

Așa-i că e simplu?




Veți obține un blat perfect, pufos și aerat, fără ingrediente dubioase, conservanți și coloranți artificiali.

Aici găsiți varianta de blat de tort cu iaurt.

Spor la bucătărit!

Comentarii

Postări populare