Chifle pufoase cu semințe de susan (baby friendly)



Vă propun azi o rețetă minunată de chifle pufoase care se asortează de minune cu o salată de vinete, hummus, fasole bătută sau cu orice altceva pentru care vă trebuie pâine. Și nu orice fel de pâine, ci o pufoșenie care umple casa de arome îmbietoare. Totodată, am adaptat rețeta pentru a putea fi potrivită și ștrumfilincăi mele de 8 luni. Trecem la treabă?


INGREDIENTE:

- 550 g făină albă, tip 000;
- 300 ml lapte;
- 55 g unt 82%/ulei;
- un pliculeț de drojdie uscată;
- 1 linguriță de busuioc;
- 1 linguriță de oregano;
- 2/3 linguri de lapte pentru uns;
- semințe de susan/mac;
- dacă nu gătiți și pentru bebe sau bebe are peste 2 ani, puteți adăuga și o linguriță de zahăr și una de sare;


Am cernut făina și am amestecat-o cu busuioc și oregano. Peste făină am adăugat laptele călduț și untul topit și răcit, apoi m-am apucat vitejește de frământat. Aluatul are nevoie cam de 15 minute de frământat (manual) sau 5-7 minute la robot. Apoi, cu mâinile unse cu ulei, am împărțit aluatul în bile cât de cât egale. Au ieșit 13 chifle. Înainte de a da forma de bilă pentru fiecare chiflă în parte, m-am jucat puțin cu aluatul, adică l-am întins în palmă, apoi l-am împăturit de 3-4 ori.
Am așezat chiflele într-o tavă unsă cu ulei și am lăsat la crescut cam o oră și jumătate, acoperite cu folie alimentară.

Când aluatul și-a dublat volumul, am uns chiflele cu lapte, am presărat susan și am dat la cuptor, pe treapta din mijloc, la 180 grade, până s-au rumenit. Am pus pe fundul cuptorului, înainte de a introduce chiflele o tavă cu apă caldă, pentru o coajă subțire și moale.


Chiflele au fost gata cam în 35 de minute. Nu am apucat să le pozez înainte să dispară din ele!Le-am lăsat să se răcorească în tavă, apoi le-am pus la răcit pe un grătar. Imediat ce sunt scoase din cuptor, chiflele au coaja tare, însă se înmoaie pe măsură ce se răcesc.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare