MUSACA DE CARTOFI



După cum vă promisesem aici, eram datoare cu rețeta de cea mai bună musaca de cartofi, așa cum o face mama Tia. E drept, am mai renunțat la ulei, pe ici, pe colo, să mai scutesc calorii, însă are gustul perfect echilibrat.

INGREDIENTE:

- 500 g cartofi;
- 750 g carne tocată amestec (vită-porc);
- 1 ceapă;
- 1/2 de ardei gras;
- 3 căței de usturoi;
- 100 ml suc de roșii;
- 50 g unt;
- 50 g făină;
- 350 ml lapte;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1 linguriță de boia de ardei dulce;
- 1 linguriță de usturoi granulat;
- un praf de nucșoară;
- 2 linguri de ulei de măsline;
- 2 foi de dafin;
- sare și piper.


Am curățat cartofii și i-am tăiat rondele, i-am stropit cu o lingură de ulei, i-am condimentat cu sare, piper și verdețuri, apoi i-am pus pe hârtie de copt și i-am dat la cuptor, la 180 de grade, aproximativ 20 de minute, până s-au rumenit ușor.


Alternativa ar fi să fierbeți cartofii în coajă și apoi să îi feliați, însă această metodă mi se pare foarte fadă sau să îi prăjiți în ulei - metodă nesănătoasă și excesiv calorică!

Am pus ceapa și ardeiul la călit în ulei și am lăsat câteva minute.


Am adăugat carnea și am lăsat să se călească până ce și-a schimbat culoarea.


Am adăugat apa, cât să acopere carnea și am lăsat la foc mic. După ce apa a scăzut, am adăugat sucul de roșii, usturoiul și restul condimentelor și am lăsat să mai fiarbă împreună cam 5 minute. Dacă mai este nevoie, adăugați apă și o lăsați iar să scadă. Sosul arată cam așa când este gata:


Foile de dafin le-am pus pentru aromă și le-am scos când sosul a fost gătit.

M-am apucat de montat musacaua. Am luat un vas termorezistent și am așezat pe fundul acestuia un strat de rondele de cartofi. Nu am uns vasul cu nimic: cartofii au fost unși cu ulei, carnea conține grăsime proprie, sosul bechamel are unt. 


Peste stratul de carne am pus încă un strat de cartofi. Dacă preferați să aibă mai mulți cartofi, puteți pune trei straturi de cartofi și două de carne, suplimentând cantitatea de cartofi din rețetă și împărțind sosul de carne în două părți. Eu prefer două straturi de cartofi și un strat generos de carne.


Am făcut sosul bechamel: într-o crăticioară am pus la topit untul, apoi am adăugat făina și am încorporat, subțiat treptat cu lapte, până am obținut o consistență cremoasă. Am lăsat la fiert, apoi am stins focul și am condimentat sosul cu sare, piper și nucșoară. Am pus sosul peste cartofi:


Am dat musacaua la cuptor aproximativ 30 de minute, până se rumenește frumos deasupra.


Opțional, cu 10 minute înainte de a o scoate din cuptor, puteți rade cașcaval deasupra. 

Cât este fierbinte nu veți reuși să scoateți niște porții perfect tăiate, acest lucru poate fi făcut doar după ce s-a răcit de tot. 

O puteți servi alături de salata proaspătă sau murături. 

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare