ARDEI UMPLUȚI CU PUI ȘI LEGUME (VARIANTA DIETETICĂ)



Ardei umpluți fără prăjeală, fără ulei, cu carne ușoară și multe legume. Pe scurt, o mâncare clasică reinterpretată și adaptată cu succes chiar și celor mai restrictive diete. Se pregătesc rapid, apoi se coc în voie în cuptor, fără a fi nevoie să îi supravegheați prea atent.

INGREDIENTE: (4 porții)

- 8 ardei potriviți;
- 2 morcovi;
- 500 g piept de pui tocat;
- 1 ceapă medie;
- 6 ciuperci;
- 1/4 de legătură de mărar;
- 1/4 de legătură de pătrunjel;
- 1 linguriță de boia de ardei dulce;
- 2 linguri de bulion;
- 2 linguri de bulgur/orez;
- sare și piper.


Am spălat și am curățat ardeii de cotoare, apoi i-am lăsat la scurs.


Am păstrat capacele ardeilor pentru a le folosi. Vara prefer să pun capace din roșii proaspete, însă în lipsa lor folosim ce se poate.

Între timp, m-am ocupat de umplutură. Am dat la robotul de bucătărie pieptul de pui, ceapa, morcovii, ciupercile și verdeața. Am răsturnat într-un castron, am adăugat bulgurul și am condimentat cu sare, piper și boia de ardei dulce. Opțional, puteți adăuga cimbru sau fulgi de chilli. Am amestecat bine și gata umplutura!


Am umplut ardeii, fără a îi îndesa, întrucât trebuie să aibă loc să fiarbă.


Le-am pus capacele, am diluat bulionul în aproximativ 250 ml de apă, apoi l-am pus în cratiță. Apa ar trebui să acopere cam 3/4 din ardei, așa că o potriviți voi în funcție de cratiță.



Am dat cratița la cuptor, cu capac, la 160 de grade pentru două ore. Dacă nu aveți un capac potrivit pentru cuptor, acoperiți ardeii cu o farfurie răsturnată, astfel încât să rămână acoperiți de apă, să nu se deplaseze prin cratiță.

Am servit alături de ardei iute și iaurt grecesc. Dacă nu țineți dietă, îi puteți asorta cu smântână.

Aici găsiți o altă variantă de mâncare dietetică, dovlecei umpluți cu piept de pui și legume.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare