TORT DIPLOMAT CU PIȘCOTURI ȘI FRUCTE



Tot din categoria rețetelor de sărbătoare, vă propun un tort cu o textură fină, răcoros, și foarte ușor de făcut. Nu e nevoie să coaceți blaturi de tort sau să aveți emoții că nu este decorul perfect. O rețetă rapidă și ușoară, așa cum v-am obișnuit!


INGREDIENTE: (pentru o formă cu diametrul de 24 cm)

- 500 ml smântână pentru frișcă;
- 500 ml lapte;
- 400 g pișcoturi;
- 200 g zahăr;
- 20 g gelatină;
- 5 gălbenușuri;
- 2 linguri de amidon;
- 1 lingură extract de vanilie;
- 2 portocale;
- 1 conservă de ananas cu suc;
- 2 kiwi;
- 50 g portocală confiată;
- 50 g lămâie confiată.

Am pus gelatina la hidratat în 120 ml de apă.

Am aranjat pișcoturile însiropate în suc de ananas de jur -  împrejurul formei, apoi am completat și fundul formei, astfel am obținut blatul tortului și pereții.


Am omogenizat gălbenușurile cu zahărul, vanilia, amidonul și laptele, după care am pus pe foc să se îngroașe, amestecând continuu. Am lăsat la răcit aproximativ 10 minute, iar după am adăugat gelatina și am omogenizat crema.

Am lăsat crema să se răcească, să ajungă la temperatura camerei și am amestecat din când în când, să nu prindă pojghiță.

Între timp, m-am ocupat de fructe, le-am tăiat în bucăți potrivite.

Am folosit portocală confiată, cea despre care vă povesteam aici și coajă de lămâie confiată bio, de la un magazin tip plafar. Din punctul meu de vedere, sunt obligatorii într-o cremă de tort diplomat. Însă cum totul ține de gust, nimic nu e bătut în cuie!

Am bătut smântăna pentru frișcă fără a o mai îndulci, crema este deja dulce. Am amestecat crema în frișcă, puțin câte puțin, până am încorporat-o pe toată.

M-am apucat de montat tortul și am pus un strat de cremă, unul de fructe, cremă, fructe și ultimul strat a fost unul subțire de cremă, cât să pot decora tortul. Decorați după plac și înddemânare cu fructe sau frișcă!


În poze vedeți atât un tort mic, cât și unul mare pentru că am făcut două și pentru că am uitat să fotografiez, pas cu pas.

Am dat tortul la rece peste noapte, să se închege bine crema și să se împrumute toate aromele. Ca sfat, nu exagerați cu fructele. Dacă puneți prea multe, riscați să nu se închege bine crema din cauza sucului de fructe. Mai mult, fructele exotice proaspete anulează gelatina, așa că folosiți din compot, bine scurse, dacă vreți un tort cu mai multe fructe.

Alte rețete de tort găsiți aici.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare