CHEC CU FRUCTE CONFIATE ȘI AMESTEC DE NUCI


Vă propun să testați în acest weekend o rețetă banal de simplă, însă spectaculoasă, potrivită cu vremea rece de afară. Se potrivește de minune lângă o cană de ceai cald sau lapte, are aromă orientală și mai multe fructe și nuci decât aluat. 

INGREDIENTE:

- 350 g amestec de nuci și fructe confiate;
- 60 g zahăr brun;
- 1 linguriță extract de vanilie;
- 2 ouă;
- 1/2 de linguriță de praf de copt;
- 80 g de făină.

Am tocat grosier nucile: caju, nuci românești, migdale și fulgi de migdale, apoi am mărunțit fructele: portocală confiată, coajă de lămâie confiată, prune uscate, caise deshidratate, merișoare și stafide. Nu am cântărit fiecare ingredient din amestec, am pus la ochi și am cântărit doar amestecul final.


Într-un bol am mixat ouăle cu zahărul, după care am adăugat făina, extractul de vanilie și praful de copt și am omogenizat. 


Am adăugat fructele peste aluat și am amestecat ușor, astfel încât aluatul să acopere bine tot amestecul. Am transferat compoziția într-o tavă de chec, tapetată cu hârtie de copt.


Am dat la cuptorul încins, la 180 de grade, pentru 40-45 de minute. (până a trecut testul scobitorii) Dacă vi se pare că se rumenește deasupra, însă este încă nefăcut în interior, acoperiți checul cu hârtie de copt și lăsați-l în continuare, până ce va trece testul scobitorii.


Alte rețete de chec veți găsi aici.
Poftă bună și weekend liniștit!


Comentarii

Postări populare