PRĂJITURĂ CU FULGI DE MIGDALE ȘI CREMĂ DE VANILIE



Această prăjitură aduce cumva cu simplitatea și prospețimea cremșnitului, însă are un mare plus: fulgii crocanți de migdale! Se face relativ ușor, cu puțină atenție și un dram de pricepere. Rezultatul? Poate fi servită sub formă de tort sau să o porționați și să o serviți ca prăjitură, este grozavă în orice variantă.

Începem?

INGREDIENTE:

1. BLAT

- 100 g unt gras;
- 100 g zahăr pudră;
- 100 g făină;
- 80 ml lapte;
- 4 gălbenușuri;
- 1 linguriță extract de vanilie;
- 1 linguriță esență de migdale;
- un praf de sare;
- 1 plic de praf de copt.

2. BEZEA

- 4 albușuri;
- 200g zahăr;
- 100 g fulgi de migdale;
- un praf de sare;
- 1 linguriță de extract de vanilie.

3. CREMĂ

- 4 gălbenușuri;
- 100 g zahăr;
- 50 g amidon;
- 500 ml lapte;
- 500 ml smântână pentru frișcă;
- un praf de sare;
- 1 linguriță extract de vanilie;
- 2-3 picături extract de lămâie.


Crema este prima pe listă, întrucât trebuie să se răcească bine. Pentru că a fost una din prăjiturile gătite în perioada sărbătorilor (când se adună multă treabă în bucătărie), am făcut crema cu o seară înainte.

Într-o cratiță încăpătoare am frecat gălbenușurile cu zahărul, vanilia, sarea și amidonul, apoi am adăugat laptele încet, până am obținut un amestec omogen. Am pus cratița la foc mic, amestecând continuu, până ce crema s-a îngroșat. Am răsturnat crema într-un bol tapetat cu folie alimentară, am lăsat să se răcească la temperatura camerei, apoi am dat la frigider până a doua zi. Este important să acoperiți crema pe toate părțile cu folie alimentară, să nu prindă crustă!


A doua zi, am pregătit fulgii de migdale, i-am prăjit ușor într-o tigaie antiaderentă.


Pentru blat, am bătut untul (care era la temperatura camerei!) cu zahărul, apoi am adăugat gălbenușurile, unul câte unul. Am cernut făina împreună cu praful de copt și le-am încorporat în aluat, apoi am subțiat puțin cu lapte și am aromatizat amestecul cu vanilie, migdale și un praf de sare.


Am turnat aluatul într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Dimensiunile tăvii au fost de 30X40 cm.

Am bătut albușurile cu sarea, apoi am adăugat treptat zahărul cu vanilia, până am obținut o cremă fermă și lucioasă.

Am nivelat bezeaua peste aluat, iar deasupra acesteia am presărat fulgii de migdale.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru aproximativ 30 de minute.

Aluatul se umflă în cuptor, creaază valuri, nu vă panicați, e normal!


Am scos blatul din cuptor și l-am lăsat la răcorit pe un grătar de bucătărie, cu tot cu hârtie de copt pentru că este foarte fragil cât e cald. Apoi, l-am tăiat în două pe lung, am aranjat puțin marginile ca să încapă perfect pe platoul de servire și am trecut la montarea prăjiturii.


Am bătut smântâna pentru frișcă, fără a o îndulci, e suficient de dulce crema! Într-un bol încăpător am răsturnat crema de vanilie, am mixat-o 2 minute pentru a se înmuia, apoi am adăugat treptat frișca în crema de vanilie și am omogenizat cu spatula.



Am pus pe platou prima foaie de blat (cu migdalele în sus!).


Am așezat și nivelat crema, apoi am montat cealaltă foaie de blat.


Am nivelat puțin marginile, apoi am dat la rece până la servire. Este un desert lejer, răcoros, se potrivește atât ocaziilor festive, cât și meselor de duminică în familie.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare