SOS TARTAR (VARIANTA LIGHT)


Sosul tartar este unul dintre sosurile clasice pe bază de maioneză care însoțesc preparatele pane: pește, fructe de mare sau chiar cașcavalul, când este gătit pane. Este un sos simplu de făcut și delicios, dacă găsiți echilibrul perfect al ingredientelor. Varianta clasică fiind bogată în calorii, am ales să o personalizez și să o pliez dietei noastre.

INGREDIENTE:

- 1/4 ceapă roșie;
- 1/4 castravete murat;
- 40 g maioneză light;
- 60 g iaurt grecesc 2%;
- 1 linguriță de muștar;
- 1 lingură de pătrunjel verde tocat;
- sare și piper;
- opțional, zeamă de lămâie.


Am tăiat ceapa mărunt, pătrunjelul și câțiva castraveciori cornichon. Dacă nu folosiți cornichon, 1/4 de castravete este suficient pentru sos. 


Am adăugat restul ingredientelor și am amestecat foarte bine. Nu am simțit nevoia de zeamă de lămâie suplimentar, maioneza light pe care o folosesc este destul de acrișoară. Fiind o chestiune de gust, decideți voi dacă adăugați sau nu.

Sosul este gata și poate fi servit imediat.

Noi l-am servit cu fileuri de cod pane si cartofi la cuptor. Este o combinație grozavă, să o încercați neapărat!

Comentarii

Postări populare