DESERT RAPID: CHEESECAKE LA PAHAR (FĂRĂ ZAHĂR)



Desert rapid și fără coacere, este bun de făcut și vara, cu fructe proaspete, și iarna cu dulceață ori fructe congelate. Se prepară rapid, este aspectuos și nu conține zahăr! Chiar vă recomand să îl testați.

INGREDIENTE: (8 porții mici sau 4 porții normale)

- 100 g biscuiți fără zahăr;
- 30 g unt topit;
- 125 g cremă de brânză light;
- 200 ml smântână pentru frișcă;
- 2 linguri de îndulcitor natural;
- 100 ml lapte;
- 1 lingură de extract de vanilie;
- 3/4 de plic de gelatină;
- 100 g dulceață fără zahăr.

Trebuie să recunosc, ideea mi-a venit de la niște biscuiți fără zahăr de-ai ștrumfilincăi pe care îi mutam de pe un raft pe altul pentru că nu prea îi plac. Așadar, am hotărât să o scap de ei. Restul ingredientelor îmi erau la îndemână, fac parte din necesarul frigiderului nostru.

Și acum, să vă povestesc cum am procedat:

Am pus gelatina la hidratat în lapte și am lăsat cam 5 minute să se hidrateze. Am pus apoi gelatina pe foc, să se încălzească și să se topească. Aveți grijă să nu o fierbeți, fierberea distruge gelatina! Am lăsat laptele cu gelatină deoparte, să se răcorească.

Am mixat într-un bol crema de brânză cu îndulcitorul. 


Am adăugat treptat smântâna pentru frișcă și am mixat, mărind viteza, timp de aproximativ 3 minute. După ce am obținut o cremă frumoasă, am turnat extractul de vanilie, apoi laptele cu gelatină, puțin câte puțin, fără a opri mixerul. Crema arată cam așa când este gata:


Biscuiții i-am pus la robotul de bucătărie, împreună cu untul topit și i-am măcinat până au căpătat o consistență nisipoasă. Nu i-am vrut foarte fini, am vrut să păstrez textura crocantă.


Am montat desertul în pahare, am pus un strat de biscuiți, crema și apoi dulceață de căpșuni fără zahăr. Puteți folosi orice dulceață vă place sau puteți face un sos de fructe, așa cum v-am explicat aici.

Vă recomand să puneți cupele la rece timp de 10 minute, înainte de a pune dulceața, să aibă crema timp să se întărească puțin.

Desertul este gata de servit în aproximativ 2 ore de stat la rece.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare