TORT EGIPTEAN


O minunăție de tort! Gust intens de nucă, cremă de vanilie cu unt, caramel crocant, toate se completează, se intersectează și crează un gust de neuitat. Cred ca este unul dintre cele mai bune torturi, deși eu sunt fan ciocolată, când vine vorba de prăjituri.


INGREDIENTE:

4 BLATURI:

- 160 g nucă măcinată;
- 8 albușuri;
- 120 g zahăr;
- 60 g făină;
- un praf de sare.

CREMĂ DE VANILIE:

- 8 gălbenușuri;
- 50 g amidon;
- 650 ml lapte;
- 160 g zahăr pudră;
- 200 g unt 82% grăsime moale;
- 1 lingură de extract de vanilie.

CREMĂ DE FRIȘCĂ CU NUCI:

- 600 ml smântână pentru frișcă;
- 200 g zahăr tos;
- 250 g miez de nucă.

Înainte de a mă apuca de prepararea tortului, am scos untul din frigider, este nevoie să ajungă la temperatura camerei.

Am început cu nucile caramelizate, așa că am pus la topit cele 200 g de zahăr și când zahărul aproape că s-a topit în întregime, am adăugat nuca, am amestecat bine și am întins amestecul într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, la răcit. Aveți grijă să nu ardeți zahărul, va căpăta un gust amar, neplăcut.



Am lăsat amestecul de nuci caramelizate să se răcească foarte bine, apoi am dat la robotul de bucătărie. Am ales să nu mărunțesc foarte tare amestecul, am lăsat și bucăți mai mari, să dea textură cremei. Din păcate, nu am poze cu fiecare pas, am reușit să prăpădesc o parte din ele.

Am copt fiecare blat pe rând. Am bătut spumă tare două albușuri cu un praf de sare și 30 g de zahăr, apoi am adăugat 40 g de nucă măcinață și 15 g de făină. Am omogenizat cu o spatulă, cu mișcări largi, de jos în sus, să nu se pierdă aerul din albușuri. Am pus la copt într-o tavă cu pereți detașabili, tapetată cu hârtie de copt. Am lăsat la cuptor în jur de 15-20 de minute, la 180 de grade, până se  rumenește ușor. 

Am procedat la fel cu toate cele 4 blaturi.

Între timp, m-am ocupat de crema de vanilie. Într-un bol metalic am omogenizat zahărul pudră cu amidonul și gălbenușurile, apoi am adăugat laptele, puțin câte puțin, până l-am încorporat și pe acesta.

Am pus crema pe foc, la bain-marie, până s-a îngroșat, amestecând cu un tel, să nu am cocoloașe. După ce s-a legat bine, am lăsat crema să se răcească la temperatura camerei. (aproximativ 40 de minute). Am adăugat extractul de vanilie și am amestecat crema din când în când, pe durata răcirii, să nu prindă pojghiță.

Am tăiat untul moale în 6 bucăți. După ce crema de vanilie s-a răcit complet, am adăugat untul, bucată cu bucată, mixând după fiecare bucată, pentru a se încorpora bine. Nu vă grăbiți să adăugați untul cât crema este caldă sau să îl puneți pe tot odată. Crema se poate tăia sau pot rămâne cocoloașe de unt dacă nu este bine mixat în cremă.

Blaturile sunt coapte și răcite, crema de vanilie este mixată cu untul, nuca am caramelizat-o și măcinat-o, așadar am trecut la frișcă. 

Am bătut smântâna pentru frișcă până am obținut o frișcă tare, apoi am adăugat 2/3 din nucile caramelizate în ea. Nu am adăugat zahăr în frișcă, va fi suficient de dulce din caramelul crocant.  Dacă vreți și mai dulce, adăugați 2 linguri de zahăr pudră. Restul de nuci l-am păstrat pentru decor.

Așadar, din acest punct se poate trece la montarea tortului. 

Am montat tortul în tava cu pereții detașabili în care am copt blaturile, însă îl puteți monta și direct pe un platou.


Am pus primul blat, un strat de cremă de vanilie, apoi unul de frișcă și am continuat în același fel, având grijă ca ultimul strat să fie cremă de vanilie. Adică peste cel de-al patrulea blat veți pune doar cremă de vanilie.



 Aveți grijă, blaturile sunt destul de firave, nu le desprindeți de pe hârtia de copt până nu sunt complet răcite. Nu vă faceți griji în privința marginilor imperfecte ale blaturilor, se vor acoperi cu cremă, iar tortul va fi minunat.


Am decorat cu restul de nuci caramelizate.


Am dat la rece peste noapte, însă sunt suficiente 6 ore pentru ca tortul să se închege și aromele să se împrumute.


Este un tort destul de greu, așa că vă recomand porții mici, servite pe îndelete, neapărat alături de cei dragi.

Poftă bună!




Comentarii

Postări populare