CARTOFI ȚĂRĂNEȘTI


Fel principal însoțit de salată sau o garnitură pentru fripturi, după preferințele voastre. Eu consider că este o mâncare în sine și nu o alătur fripturilor, ci unei salate de crudități sau, murături, după sezon. Principalele avantaje ale acestei rețete sunt că se prepară rapid, este gustoasă și sățioasă.


INGREDIENTE: (2 porții)

- 6 cartofi medii;
- 1 cârnat afumat;
- 50 g bacon/șunculiță afumată;
- 1/2 de ceapă;
- 2 lingurițe boia de ardei dulce;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1/4 de legătură de pătrunjel;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 2-3 căței de usturoi;
- sare, piper și fulgi de chilli.

Am curățat și spălat cartofii, i-am tăiat cubulețe potrivite și i-am pus la fiert. Cât timp au fiert cartofii, am feliat ceapa, usturoiul, cârnatul și șunculița. Eu am preferat să arunc partea cu șorici a șuncii, voi faceți cum vă place!




Am lăsat cartofii să fiarbă, având grijă să nu se sfarâme, ci doar să intre furculița ușor în ei. Am scurs cartofii și i-am dat deoparte. Am încins o tigaie împreună cu uleiul de măsline, am adăugat ceapa, usturoiul, cârnatul și șunculița și am lăsat la călit timp de 2-3 minute, după care am adăugat cartofii. Am lăsat să se călească împreună aproximativ 5 minute, am condimentat cu cimbru, boia dulce, sare, piper și fulgi de chilli. 

Am amestecat cu mare grijă, să nu zdrobesc cartofii. După ce am stins focul, am adăugat pătrunjelul tăiat mărunt, pentru gust și aspect.


Am servit alături de salată verde.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare