PLĂCINTĂ CU BRÂNZĂ DULCE ȘI STAFIDE



În copilărie nu eram deloc încântată de plăcinta cu brânză. Poate tocmai pentru că la mama Tia plăcinta se face cu brânză sărată și se pudrează cu zahăr. Gustul acela de brânză sărată cu aluat dulce nu mi-a plăcut niciodată. Am descoperit foarte târziu plăcinta cu brânză dulce și stafide pentru că eram sceptică în privința plăcintelor cu brânză și le refuzam politicos când mi se ofereau. 

Prima dată când am gustat plăcinta cu brânză dulce a fost la soacra mea, în urmă cu vreo 12 ani. Magnifică mi s-a părut, aproape că nu mă puteam opri! De atunci, a devenit regulă să pregătesc plăcintă cu brânză dulce la mese de sărbătoare sau când vreau să ne răsfățăm cu un dulce autentic, în varianta moldovenească.



INGREDIENTE:

- 1 pachet de foi de plăcintă proaspete;
- 150 g unt topit;
- 800 g brânză dulce;
- 250 g iaurt grecesc 10%;
- 150 g stafide;
- 5 ouă;
- 1 gălbenuș de ou;
- 3 linguri de lapte;
- 8 linguri de zahăr;
- coaja rasă de la 1/2 de lămâie;
- 1 lingură de extract de vanilie sau 1 plic de zahăr vanilat;
- 1 lingură cu vârf de griș.


Am pus stafidele la hidratat pentru aproximativ 30 de minute, apoi le-am lăsat la scurs într-o strecurătoare.

Am mixat brânza împreună cu ouăle, iaurtul, zahărul și extractul de vanilie, până când compoziția a devenit omogenă. Am adăugat coaja de lămâie și grișul, apoi am mai amestecat puțin. Când stafidele sunt bine scurse, pot fi adăugate în compoziția cu brânză. Așadar, trecem la montarea plăcintelor!



Am avut în pachet 15 foi de plăcintă, așa că am ales să fac 5 rulouri, a câte 3 foi. Am întins câte o foaie de plăcintă, am uns-o cu unt topit, apoi am așezat următoarea foaie pe care, de asemenea, am uns-o cu unt și după aceea am așezat ultima foaie din rulou, peste care am așezat umplutura.





Am păstrat marginile foilor libere și le-am pliat pentru a-mi fi mai ușor să formez ruloul.



Am continuat în același mod cu următoarele rulouri, apoi le-am așezat în tavă, pe hârtie de copt, cu grijă să nu se rupă.


Am uns rulourile cu un amestec din gălbenuș de ou și lapte, după care am dat la cuptorul încins la 180 de grade pentru aproximativ 35 de minute.


Plăcinta se poate servi caldă, alături de o cupă de înghețată sau rece, lângă o lingură de dulceață acrișoară. Sau, caldă sau rece, se poate savura ca atare, fără să aibă nevoie de niciun artificiu.

Pentru alte rețete de plăcinte, vă invit să aruncați un ochi aici.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare