PRĂJITURA DEȘTEAPTĂ (CREMES FALS)


Am auzit de această prăjitură acum vreo 10 ani. Mi se părea de necrezut că pui în tavă aluatul, așa cum e el, iar prăjitura se separă singură în 3 straturi delicioase. Ei bine, am făcut-o de multe ori de atunci și nu am dat greș niciodată cu această prăjitură. De fiecare dată a fost o reușită! Dacă nu ați încercat până acum rețeta de cremes fals, a venit momentul!


INGREDIENTE:

- 10 ouă separate;
- 1 l lapte;
- 200 g unt topit;
- 250 g zahăr pudră;
- 220 g făină;
- 1 linguriță coajă rasă de lămâie;
- 1 lingură extract de vanilie;
- 1 praf de sare;
- 1 plic zahăr vanilat;
- zahăr pudră pentru ornat (opțional).


Am separat ouăle și am bătut gălbenușurile cu zahărul pudră și vanilia, până am obținut consistența unei creme.


Am turnat laptele în fir subțire și l-am încorporat, apoi untul topit și răcit, omogenizând bine compoziția. Am adăugat coaja de lămâie și făina, amestecând doar cât să se încorporeze făina, fără a insista.

Am bătut albușurile spumă tare cu sarea și zahărul vanilat.


Am încorporat albușurile, puțin câte puțin, în compoziție, având grijă să păstrez cât mai aerat amestecul.


Am tapetat o tavă termorezistentă cu unt și am răsturnat compoziția.





Va arăta destul de suspect, dacă faceți pentru prima dată - e momentul în care veți considera că va fi un eșec, însă vă recomand să o puneți la cuptor, la 160 de grade, timp de o oră sau până nu mai e moale la mijloc, este rumenă deasupra și trece testul scobitorii. Nu aveți cum să dați greș!

Lăsați prăjitura să se răcească în tavă, să ajungă la temperatura camerei, apoi puneți la frigider, înainte de servire, pentru minimum 3-4 ore (ideal ar fi peste noapte!). Nu vă recomand să o gustați caldă, prăjitura are gust specific de ouă. Acest desert este grozav rece, de la frigider.

După ce s-a răcit, o puteți pudra cu zahăr sau o puteți servi cu dulceață acrișoară și înghețată. Sau după cum vă place vouă!

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare