CHEC DIN ALBUȘURI CU NUCI, MIGDALE, CIOCOLATĂ ȘI FRUCTE


Ce facem cu albușurile rămase de la diverse prăjituri? O altă prăjitură!

Este cel mai bun chec pe care îl fac, nemaipomenit de aromat, fructele și nucile sunt repartizate uniform, pe toată suprafața, iar aluatul este pufos, aerat, delicat. Vreți să îl încercați?

INGREDIENTE:

- 5 albușuri;
- 100 g zahăr;
- 100 g făină;
- 200 g amestec de nuci, migdale, ciocolată și fructe;
- 130 g unt topit;
- 2 linguri extract natural de vanilie;
- 2-3 picături de extract natural de lămâie;
- un praf de sare.

Întâi pregătim ”umplutura”, respectiv mixul de nuci, migdale, ciocolată și fructe. Eu am folosit, în proporții ochiometrice: portocală confiată, coajă de lămâie confiată, bănuți de ciocolată neagră, merișoare uscate, nuci și fulgi de migdale. Cântărite, în total, să aibă 200 de grame!



Am folosit portocală confiată, adusă din Grecia. Este minunată! Am văzut același tip de ”conservă” și în magazine de tip plafar. Să o încercați!


Am pregătit zahărul, făina cernută și tava tapetată cu hârtie de copt, înainte de a mă apuca de albușuri.

Albușurile le-am bătut spumă tare cu zahărul și sarea.


Apoi am adăugat jumătate din cantitatea de unt topit, amestecul de fructe, ciocolată și nuci și făina și am omogenizat cu o spatulă, de jos în sus, păstrând aluatul aerat.


Am adăugat restul de unt și l-am încorporat și pe acesta.



Am transferat amestecul în tava tapetată cu hârtie de copt.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 35 de minute. (până a trecut testul scobitorii)


Am lăsat checul să se răcească pe un grătar de bucătărie, apoi l-am feliat. Este foarte aromat și delicat, sunt convinsă că vă va plăcea!



Poftă bună!

Alte rețete de chec găsiți aici.

Comentarii

Postări populare