MUSACA DE VINETE CU CARNE DE PUI (VARIANTA LIGHT)



Îmi place musacaua, este una dintre mâncărurile mele favorite. Iar musaca așa cum face Tiulica mea, mai rar! Am învățat rețeta de la ea, însă fac foarte rar din cauza combinației de cartofi, carne, ulei... Promit să revin, într-o postare viitoare, și cu cea mai bună rețetă de musaca de cartofi.

Până atunci, vă propun ceva la fel de bun, însă mult mai prietenos cu silueta.

INGREDIENTE:

- 600 g piept de pui;
- 2 vinete mari;
- 1 ceapă;
- 1/2 de ardei kapia;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- 1 ou;
- 2 linguri de roșii pasate/bulion;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 50 g mozzarella light.

Am spălat vinetele și, fără să le curăț de coajă, le-am feliat, le-am sărat și le-am lăsat cam 20 de minute într- o strecurătoare, să își lase zeama.

În vasul robotului de bucătărie am pus pieptul de pui, ardeiul, ceapa și pătrunjelul și le-am tocat.

Așa arată după ce le-am tocat:


Am sărat și piperat amestecul de carne, apoi l-am pus în tigaie, la călit,  într-o lingură de ulei de măsline. Puteți omite uleiul și să puneți puțină apă în loc.


După aproximativ 15 minute am adăugat peste carne 200 ml de apă și roșiile pasate, apoi am lăsat încă 10 minute la foc.


Am ales să pregătesc vinetele în tigaia grill, în locul clasicului prăjit pentru a scuti muuulte calorii. 1lingură de ulei = aprox. 100 kcal. Vinetele sunt prietene bune cu uleiul și absorb cantități impresionante, dar dacă preferați, le puteți prăji în ulei. Ideea este că vinetele trebuie gătite puțin înainte, gustul de vânătă crudă nu cred că place nimănui! Făcute la grill, vinetele capătă o aromă grozavă, de copt.


Vinetele mele nu au fost grozave, poate voi veți găsi unele mai bune!

Între timp, sosul de carne s-a răcit, așa că am pus în el un ou bătut și l-am amestecat foarte bine.

Am trecut la montat musacaua: am uns cu puțin ulei de măsline o tavă antiaderentă, apoi am pus un strat de vinete, stratul de carne și alt strat de vinete deasupra. Dacă folosiți mai multe vinete, puteți alterna straturile, însă e musai să începeți și să terminați cu vinete. Eu am folosit roșii pasate în sosul de carne, însă puteți încerca și să puneți felii de roșii proaspete, între straturi.



Deasupra am ras aproximativ 50 de grame de mozzarella light (dacă nu vă zgârciți cu caloriile, puneți mai mult).



 Am dat la cuptor, la 180 de grade, pentru aproximativ 25 de minute. (până s-a rumenit deasupra).

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare