DOVLECEI UMPLUȚI CU PUI ȘI LEGUME (REȚETĂ DIETETICĂ)




Deși nu este sezonul dovleceilor, mi-am pus în gând să gătesc ceva care să conțină dovlecei pentru că îmi doream o mâncare sățioasă și gustoasă, dar dietetică, după care să nu avem mustrări de conștiință. Este binecunoscut că dovleceii sunt o alegere excelentă în curele de slăbire sau într-o nutriție sănătoasă și echilibrată.



De cele mai multe ori gătesc cu ingredientele pe care le am la dispoziție, așadar mi-a venit în minte o delicioasă combinație, din ceea ce aveam deja în frigider.


Începem?



INGREDIENTE:


  • 3 dovlecei medii;
  • 300 g piept de pui tocat;
  • 1 ceapă;
  • 1/2 de ardei gras roșu;
  • 1/4 de legătură de pătrunjel;
  • 3 linguri de roșii tocate sau passata;
  • 150 ml de apă;
  • 2 căței de usturoi;
  • 60 g mozzarella;
  • 1 lingură de ulei de măsline;
  • Sare, piper, cimbru. 




Am curățat dovleceii și i-am tăiat în două, pe lung, apoi am scobit miezul. Miezul l-am păstrat, urmează să intre în compoziția pentru umplutura dovleceilor. Dovleceii i-am așezat într-o tavă, pe hârtie de copt pentru a evita folosirea uleiului în exces. Varianta nedietetică ar presupune să coaceți dovleceii într-un sos pe bază de roșii, apă și ulei, direct în tavă.




Am tocat la robotul de bucătărie pieptul de pui, apoi legumele: ceapa, ardeiul gras, pătrunjelul și miezul dovleceilor. Am amestecat carnea cu legumele și usturoiul tăiat felii subțiri, am condimentat cu sare, piper și cimbru și am pus la călit, într-o lingură de ulei de măsline, până ce carnea și-a schimbat culoarea.





După ce pieptul de pui a devenit albicios, am adăugat un pahar de apă și roșiile tocate și am lăsat la foc mic până a scăzut apa.




Am umplut dovleceii cu compoziția obținută și am dat la cuptor, la 190 de grade, pentru 35 de minute. 




Am scos tava din cuptor și am presărat deasupra mozzarella. Puteți folosi orice fel de brânză vă place și puteți suplimenta cantitatea, însă aveți grijă că fiecare gram de brânză aduce calorii în plus. Eu am folosit o mozzarella light cu 165 kcal/100 g. 





Am lăsat tava la cuptor pentru încă 6-7 minute, până ce mozzarella s-a topit.




Am servit cu iaurt grecesc (puteți pune și smântână) și pătrunjel verde tocat. 








Poftă bună!

Comentarii

Postări populare