PLĂCINTĂ CU DOVLEAC ȘI NUCĂ (fără zahăr)



Nu poate trece toamna fără să fac plăcintă de dovleac. Dovleacul este unul dintre alimentele-minune, ajută la scăderea glicemiciei, dovleacul copt are doar 20 kcal/100 g, așadar poate fi folosit cu succes și în diete de slăbit, fie copt, fie în supe, piureuri, cheesecake light sau creme diverse.

Sunt convinsă că plăcinta de dovleac nu are nevoie de prea multe prezentări, așa că să trecem la treabă!


INGREDIENTE:

- 1 kg dovleac plăcintar ras;
- 100 g îndulcitor/zahăr;
- 150 g unt;
- 50 g nucă;
- 1 pachet de foi de plăcintă (12 foi);
- 2 lingurițe de scorțișoară (sau, după gust).


Prima încercare (și cea mai grea) este lupta cu dovleacul. L-am curățat de coajă, stricând un curățător de cartofi (să țin minte să cumpăr altul!), apoi l-am tăiat în bucăți potrivite. Dacă aveți un robot de bucătărie, puteți răsufla ușurați, ce a fost greu a trecut. Dacă nu aveți, va trebui să dați prin răzătoarea cu găuri mari dovleacul și nu e muncă deloc ușoară!

Eu am folosit, spre încântarea mea, robotul de bucătărie și am ras tot dovleacul în aproximativ 5 minute. Am obținut 1,9 kg de dovleac ras. Am oprit 1 kg pentru plăcintă și restul l-am pus în punguțe și l-am băgat la congelator. (data viitoare va fi mult mai ușor și rapid să prepar ceva cu dovleac).


Am pus dovleacul ras pentru plăcintă într-o cratiță încăpătoare. Are o culoare absolut încântătoare!


Peste dovleac am pus îndulcitorul și 100 g unt, tăiat în cubulețe, apoi am aprins focul și am înăbușit bine compoziția.


Când considerați că dovleacul s-a înmuiat suficient (cam 8 minute, în cazul meu), adăugați scorțișoara și nuca. Nu puneți scorțișoara de la început, dacă este gătită prea mult își va modifica aroma. Vă recomand, totodată, scorțișoara Ceylon. O găsiți în magazine naturiste și magazine de tip plafar. Este mult mai sănătoasă și mai aromată decât scorțișoara obișnuită pe care o găsim în comerț, sub denumirea de scorțișoară Cassia.


După ce adăugați nuca și scorțișoara, lăsați pe foc încă 2 minute, apoi stingeți focul și lăsați compoziția să se răcească.


Topiți restul de unt, îl veți folosi pentru a unge foile de plăcintă.


Nu prea obișnuiesc să fac foile de plăcintă în casă, este o muncă tare migăloasă. Așadar, le prefer pe cele cumpărate. De data asta, am fost profund dezamăgită de ceea ce am găsit în pachet: foi destrămate și lipite, însă am reușit să le folosesc cu brio. Pe viitor, voi schimba marca de foi.
Într-un pachet de 400 g sunt 12 foi, în general. Așadar, am făcut 3 rulouri, pentru fiecare am folosit câte 4 foi.

Am pus prima foaie, am uns cu unt, apoi a doua, iar unt, a treia, iar unt, peste a patra și ultima am pus compoziția de dovleac cu nucă (împărțită în prealabil în 3 părți aproximativ egale). Am sigilat marginile viitorului rulou, apoi am înfășurat cu grijă, foile sunt foarte fragile. (ale mele erau deosebit de foarte fragile). 


Primul rulou l-am făcut direct în tava de cuptor, pe hârtie de copt, iar următoarele 2 pe blatul de lucru, după care le-am transferat cu grijă în tavă.



Am uns rulourile cu untul rămas pentru a căpăta o culoare frumoasă la copt, apoi am dat la cuptorul preîncălzit pentru aproximativ 30 de minute, la 180 de grade.


Nu vă spun cum miroase toată casa, vă invit să treceți la testat rețeta. 

O altă variantă de plăcintă cu dovleac și nucă, cu aluat de foitaj, găsiți aici.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare