MINITORT DE MERE CU CREMĂ DE VANILIE ȘI BEZEA (fără blat, fără zahăr)



De ce am ales varianta de tort mini? Pe principiul, mult fac, mult mâncăm, prefer să gătesc mai puțin și mai des, cu ingrediente mereu proaspete și fără risipă. M-am străduit în ultimii ani să planific mesele, astfel încât să nu mai aruncăm mâncare, să folosesc în mod inteligent ingredientele care urmează să expire și să am tot timpul la îndemână ingrediente de bază, din care să pot încropi de îndată ceva bun. Și zic eu că am reușit!

Așadar, dacă vor fi mai mulți pofticioși la masă, vă recomand să dublați cantitățile și să folosiți un vas mai mare. Eu am folosit o tavă rotundă, cu pereții detașabili, cu diametrul de 18 cm și înălțimea de 8 cm. 

Acestea fiind lămurite, vă propun să trecem la preparare:

INGREDIENTE:

- 3 mere măricele;
- 8 linguri îndulcitor/zahăr;
- 3 ouă;
- 60 g unt;
- 400 ml lapte;
- 2 linguri de amidon;
- 1 lingură extract de vanilie;
- coaja rasă de la 1/2 de lămâie;
- un praf de sare.


Am spălat, curățat și ras merele, apoi le-am scurs bine. Am pregătit tava în care urmează să coacem tortul, am uns-o foarte bine cu unt (aprox. 10 g), apoi am presărat 3 linguri de îndulcitor pe fundul tăvii. Am așezat merele rase și bine scurse, apoi am presat. Am dat la cuptor, la 180 de grade pentru aproximativ 15 minute (puteți lăsa și 20, depinde de cuptor).



Cât au stat merele la cuptor, m-am ocupat de crema de vanilie. Am separat gălbenușurile de albușuri. Albușurile le-am dat, pentru moment, la frigider, urmează a fi folosite în etapa finală a tortului.

Am pus într-un vas gălbenușurile, 3 linguri de îndulcitor, laptele, vanilia și amidonul. Am pus pe foc până am obținut crema de vanilie, de consistența unei budinci. Când crema este gata, se adaugă coaja de lămâie și aprox. 50 g de unt. Am scos tava din cuptor și am adăugat crema de vanilie peste mere. Nu vă faceți griji dacă merele de pe margine se ridică și se amestecă în cremă. Pentru a evita acest lucru, presați încă o dată merele înainte de a pune crema de vanilie, iar crema încercați să o turnați cât mai ușor.


Am dat tava din nou la cuptor pentru 15-20 de minute, până când am spălat vasele murdărite în prealabil și am bătut albușurile.

Ultimul strat, cel de bezea, se realizează foarte simplu. Bateți albușurile cu un praf de sare și 2 linguri de îndulcitor natural până când obțineți o cremă lucioasă și fermă. Am scos tava din cuptor și am adăugat bezeaua peste crema de vanilie. Puteți face orice fel de model sau o puteți turna pur și simplu. Eu am nivelat-o puțin cu o furculiță pentru a-i da un model.


Lăsați la cuptor, tot la 180 de grade, pentru încă 15-20 de minute (până când bezeaua este frumos rumenită). Când va fi gata, bezeaua va fi mult crescută în afara tăvii, însă după scoaterea din cuptor aceasta se va lăsa.


Se lasă să se răcească în formă, apoi se dă la frigider minimum 4 ore înainte de servire.

Alte rețete de torturi ușoare găsiți aici.



Poftă bună!

P.S. Eu l-am tăiat și pozat călduț (deh, nerăbdarea!), de aceea secțiunile nu sunt perfecte. După, nu am mai avut ce să pozez. Voi să nu faceți ca mine!

Comentarii

Postări populare