CHEC CU BANANE ȘI NUCI (BANANA BREAD)



Întotdeauna cumpărăm prea multe banane și, cum nu îmi place să aruncăm mâncare, încerc să le găsesc întrebuințarea înainte de a ajunge să se strice. 
Rețeta următoare, banana bread sau, mai pe românește, chec cu banane, merită încercată! Este, fără îndoială, cel mai bun chec pe care l-am făcut.

Puteți savura o felie de chec la micul dejun, lângă o cană de cafea sau de lapte sau o puteți pune la pachet pentru școală/birou, pe post de gustare. 


Azi nu am numărat caloriile, în semn de protest față de vremea mohorâtă de afară. Vă invit să procedați la fel!



INGREDIENTE:

  • 3 banane mari coapte;
  • 250 g de făină;
  • 200 g îndulcitor/zahăr;
  • 125 g unt;
  • 2 ouă;
  • 1 linguriță de bicarbonat de sodiu;
  • 1 lingură de extract de vanilie;
  • 50 g nuci;
  • un praf de sare.


Am mixat untul (la temperatura camerei) cu îndulcitorul până când obținut o cremă fină, apoi am adăugat vanilia și ouăle și am omogenizat. Am pasat 2 banane și jumătate, (1/2 am păstrat pentru decor) și le-am adăugat peste compoziția de unt, îndulcitor și ouă. Separat, în alt bol, am amestecat ingredientele uscate: făina, bicarbonatul și sarea. Am încorporat ingredientele uscate în compoziție și am uniformizat aluatul.

Aluatul este destul de dens, mai legat decât pentru un chec clasic, tocmai pentru a echilibra umiditatea bananelor.



Când aluatul este gata puteți să adăugați nucile. Dacă nu vă plac, le puteți omite. Sau, puteți adăuga, pe lângă nuci, și bucățele de ciocolată. 

Am tapetat cu hârtie de copt tava de chec și am răsturnat compoziția, nivelând ușor. Știți trucul cu hârtia de copt, nu? Pentru a așeza ușor hârtia de copt, mototoliti-o bine înainte și abia apoi o puneți în tavă.


Jumătatea de banană rămasă am tăiat-o felii subțiri cu care am ornat checul. Dacă vă grăbiți, puteți omite acest pas și puteți folosi toate cele 3 banane în compoziție, checul va fi aspectuos oricum.


Am dat la cuptor, la 180 de grade, pentru aproximativ 75 de minute. Focul trebuie să fie mic spre mediu pentru ca banana bread să se coacă încet, fără a se arde deasupra.


Am lăsat să se răcească puțin, apoi am scos din formă și am feliat. Checul este fraged, pufos, aromat și miroase nemaipomenit! Nu rămâne umed așa cum se întâmplă cu multe dintre prăjiturile pe bază de banane, ci aerat și moale.





Poftă bună!

Comentarii

Postări populare