TIRAMISU RAPID (fără zahăr)


Preparatul pe care vi-l propun nu este fidel rețetei originale, întrucât nu conține gălbenușuri crude sau alcool. Noi preferăm tiramisu așa, nu prea mă împac cu ideea de a mânca ou crud.

 Dacă sunteți de aceeași părere sau măcar v-am făcut curioși, vă invit să testați această rețetă. 



Prepararea durează aproximativ 10 minute (când nu vă grăbiți) sau 5, dacă musafirii sunt deja pe drum. 


INGREDIENTE: (2 porții maaaari sau 4 normale)


  • 250 g mascarpone;
  • 200 g smântână pentru frișcă;
  • 4 linguri îndulcitor/zahăr;
  • 1 lingură extract de vanilie;
  • 12 pișcoturi;
  • 200 ml cafea;
  • 2 pătrățele de ciocolată. (fără zahăr)

Un lucru important, ca în toate rețetele cu smântănă pentru frișcă, este ca smântâna să fie rece, de la frigider, adică să fi stat în frigider minimum 8 ore înainte de a bate frișca. Am bătut smântâna rece cu  vanilia și 4 linguri de îndulcitor pudră, îndulcitorul îl puteți înlocui cu zahăr, însă veți adăuga cel puțin 150 kcal preparatului. Peste frișcă am adăugat brânza mascarpone, am omogenizat și am dat la rece.

Cât a stat crema la rece, am făcut o cafea tare (aproximativ 200 ml) și am însiropat pișcoturile (câte 3 pentru fiecare strat).

Am ales să folosesc borcanele pentru servire. Așa-i că arată drăguț?



Am trecut la montarea desertului în borcan (de jos în sus): un strat de pișcoturi însiropate cu cafea, un strat de cremă, un strat de pișcoturi, încă un strat de cremă, ciocolată rasă. 

Puteți înlocui ciocolata rasă de deasupra cu un strat de cacao.

Desertul merge făcut și în formă mai mare, însă insist să încercați variantele la pahar sau la borcan, le veți îndrăgi garantat. Mai multe idei de desert la pahar veți găsi aici.

Am dat la frigider pentru aproximativ 2 ore, înainte de a servi.


Partea practică în privința deserturilor la borcan este faptul că le puteți pune capacele și le puteți lua cu voi la birou (spre invidia sau bucuria colegilor!) sau în vizită, pe post de dar.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare