Plăcintă cu dovleac și nucă





Ploaia mi-a dat ideea acestei plăcinte. Chiar dacă afară e iarnă, plăcinta asta miroase a toamnă si a acasă, în acord perfect cu vremea morocănoasă. Așadar, împreună cu ștrumfilinca, așezată frumos în balansoar, m-am apucat de treabă:

INGREDIENTE:

  • 800 g miez de dovleac (eu am folosit congelat);
  • 4 linguri zahăr brut/Green Sugar;
  • 1 praf de scorțișoară;
  • 80 g miez de nucă;
  • 2 foi de foitaj (sau, dacă nu sunteți în criză de timp, două foi de aluat pentru tartă);
  • 70 g unt nesărat (eu folosesc President, 40% grăsime);
  • 1 gălbenuș de ou;
  • 2 linguri de lapte.

Rețeta este ușoară, chiar și pentru începătorii în ale bucătăriei. Am pus într-o cratiță încăpătoare 50 g unt la topit, apoi am adăugat dovleacul nedezghețat.

După ce s-a mai înmuiat dovleacul, am adăugat zahărul brut și am lăsat la foc mic, amestecând din când în când, până a scăzut compoziția. Am adăugat scorțisoara și nuca, am amestecat bine și am oprit focul, lăsând umplutura să se odihnească și să se răcească. De la amestecat si presat cu paleta dovleacul s-a mărunțit, astfel că nu a fost nevoie să îl blendez. Dacă vi se pare prea grosier, înainte de a adăuga scorțișoara și nuca, presați puțin cu o ustensilă de pasat, să se omogenizeze. 



Cât s-a răcit compoziția, m-am ocupat de aluat. Am ales o formă de tartă și am uns-o bine cu cele 20 g de unt rămase, apoi am luat o foaie de foitaj și am așezat-o pe fundul formei. 


Am tăiat, cu o foarfecă de bucătărie, surplusul de aluat de pe margini și am așezat compoziția, nivelând ușor.

A doua foaie de foitaj am întins-o pe blatul de lucru și am tăiat-o, cu ajutorul unei forme de biscuiți.

Eu am ales fluturașii pentru decor, însă aici vă puteți lăsa imaginația să zburde. Am așezat regulamentar fluturașii, de jur împrejurul formei, până am umplut toată partea superioară. 

Aveți grijă, mai ales dacă veți folosi aluat de foitaj, ca fluturașii să se intersecteze între ei pentru a obține o crustă uniformă. Altfel, riscați să își ia vreunul zborul. 


Am amestecat un gălbenuș de ou cu două linguri de lapte și am uns, cu grijă, fiecare fluturaș în parte, precum și marginea aluatului.

Am dat plăcinta la cuptor pentru aproximativ 25 de minute, la 180 de grade. Vă recomand, totuși, să urmăriți aluatul, să capete o crustă aurie. Timpul de coacere depinde de la cuptor la cuptor.



Se poate pudra cu zahăr sau îndulcitor, dacă doriți.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare