PLĂCINTĂ DE MĂR CU NUCĂ ȘI SCORȚIȘOARĂ




Toamna parcă nu e toamnă fără miros de plăcinte. Astăzi a fost ziua perfectă de gătit. Vremea este mohorâtă, ploaia bate încet pe pervaz, în casă este cald, ștrumfilinca se joacă frumos pe lângă mine. Și cum aveam o mulțime de mere bio, m-am pus la treabă.


INGREDIENTE:

- 1 pachet de foi proaspete de plăcintă;
- 1,5 kg mere curățate; (aproximativ 2 kg necurățate)
- 8 linguri de îndulcitor natural/zahăr;
- 100 g nucă; (merge și mai mult, eu atât mai aveam!)
- 2 lingurițe de scorțișoară;
- 60 g unt topit.


Am spălat și curățat merele de coajă și cotoare, apoi le-am ras la robotul de bucătărie. (opțional, le puteți stropi cu puțin suc de lămâie). Toată această operațiune a durat cam 10 minute. Dacă nu aveți un robot care să vă ajute, dați-le pe răzătoarea mare, aveți grijă la degete și luați un robot bun cu prima ocazie!



Am transferat merele rase într-o tigaie încăpătoare, împreună cu îndulcitorul și am lăsat la foc mediu ca merele să se înmoaie și să scadă sucul. În total, cam 10-15 minute, depinde de vasul folosit. Cu cât vasul e mai larg, cu atât treaba merge mai repede. Cantitatea de îndulcitor/zahăr poate varia în funcție de felul merelor sau de gustul fiecăruia. Vă recomand să începeți cu o cantitate mai mică de îndulcitor, apoi să suplimentați, dacă este cazul.



Când am considerat că merele sunt aproape gata, am adăugat scorțișoara și nuca, am amestecat bine și am stins focul, lăsând merele să se răcească puțin.



V-am mai povestit că nu îmi place să fac foi de plăcintă. Parcă ies cam groase pentru că nu am suficientă răbdare, plus că mi se pare o muncă atât de migăloasă, încât le prefer pe cele din comerț. Astfel, treaba merge mult mai repede, iar ștrumfilinca nu apucă să se plictisească. După 2-3 experiențe absolut dezastruoase cu foi de plăcintă congelate (foi rupte, fărâmițate, inutilizabile) de la mai mulți producători, am rămas la foile proaspete. Sunt nemaipomenit de bune!

Revenind la rețetă, pachetul pe care l-am folosit conține 16 foi, așa că am făcut 4 rulouri de câte 4 foi. numărați foile, multe pachete au 12, așa că puteți pune doar câte 3 foi.

Mi-am pregătit blatul de lucru, am pus o foaie de hărtie de copt pe blat care să mă ajute să împachetez rulourile, fără să le stric. Apoi, am așezat câte o foaie de plăcintă, am uns bine cu unt topit, altă foaie, unt, foaie, unt și foaie. Peste a patra foaie nu se mai pune unt, ci direct umplutura de măr.


Am împăturit marginile ruloului, apoi cu ajutorul hârtiei de copt l-am rulat, după care l-am transferat cu mare grijă pe tava de copt tapetată, în prealabil, cu hârtie.


Am procedat la fel cu toate cele 4 rulouri. Nu vă faceți grijă dacă se sparge vreunul la transfer. Îl puneți cu grijă în tavă, se va coace frumos. Nu încercați să îl reparați prin diverse idei și metode, riscați să îl stricați și să nu îl mai puteți folosi.


Am uns rulourile cu untul rămas și am dat la cuptor, la 180 de grade, pentru aproximativ 30 de minute. (până se rumenește frumos deasupra)


Se poate servi caldă sau rece, după cum vă place.

Alte idei de plăcinte găsiți aici.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare