CHEESECAKE MARMORAT CU CIREȘE (FĂRĂ COACERE, FĂRĂ ZAHĂR)




Deși este o prăjitură răcoroasă, care se potrivește mai degrabă în zilele toride de vară decât în cele ploioase și posomorâte de toamnă, cheesecake-ul rămâne unul dintre cele mai ușoare deserturi, perfect de asortat după o masă copioasă sau pe post de gustare dulce. Fără zahăr sau cu adaos minim de zahăr se potrivește atât pentru zilele de trișat de la dietă, cât și pentru dietele fără zahăr și conținut sărac de carbohidrați. Cu toate că, ani la rândul ne-am ferit de grăsimi, studiile au arătat că produsele cu 0% grăsime sunt mult mai dăunătoare decât cele full fat. Așadar, grăsimea din brânză, în cazul de față, este perfect admisă și chiar de preferat în locul unui desert cu conținut mai scăzut de grăsimi, dar bogat în zahăr sau aditivi.

Nu cred că era nevoie să vă conving cât de bună și de sănătoasă este o astfel de prăjitură, în detrimentul altora, așa că vă propun să ne apucăm de treabă:


INGREDIENTE:

1. PENTRU CRUSTĂ:

- 180 g biscuiți digestivi fără zahăr;
- 80 g unt;

2. PENTRU CREMA DE BRÂNZĂ:

- 250 g mascarpone;
- 250 g ricotta;
- 1 lingură extract de vanilie;
- 60 g îndulcitor natural/zahăr pudră;
- 50 ml apă;
- 10 g gelatină.

3. PENTRU TOPPING-UL DE CIREȘE:

- 400 g cireșe; (am folosit congelate)
- 100 g îndulcitor natural/zahăr; (sau după gust);
- 100 ml apă;
- 10 g gelatină.


Am pus biscuiții în vasul robotului de bucătărie și i-am mărunțit fin.


Am topit untul și, după ce s-a răcorit puțin, l-am pus peste biscuiți și am omogenizat.


Am folosit o tavă rotundă, cu fund de sticlă și pereți detașabili de silicon. Biscuiții mărunțiți i-am așezat, prin presare cu fundul unui pahar, în tavă. Aceasta va fi crusta cheesecake-ului.


Am dat tava la frigider pentru a se întări puțin crusta, în timp ce am preparat crema de brânză.

Am pus gelatina la hidratat, timp de 5 minute, în aproximativ 50 ml apă.

Într-un vas încăpător am pus brânza mascarpone, ricotta, îndulcitorul și vanilia. Am mixat până la omogenizare. Atenție, trebuie să obțineți o cremă fină, adică mixați 1-2 minute. Dacă mixați prea mult, riscați să se taie crema.

Am încălzit gelatina pe foc, fără să o fierb. Fierberea anulează gelatina, așadar lăsați pe foc până se topesc granulele de gelatină, dar nu aduceți la fierbere. Lăsați gelatina să se răcorească puțin, apoi scoateți 4-5 linguri de cremă pe care să le amestecați foarte bine cu gelatina. Turnați amestecul peste restul de cremă și omogenizați.

Dacă turnați gelatina caldă peste crema rece, fără a trece prin etapa menționată anterior, gelatina se va solifica prea repede și veți obține cocoloașe nedorite de gelatină în cremă.

Am turnat crema peste blatul de biscuiți și am dat la rece pentru aproximativ 2 ore.


Ideea este să fie întărită cât de cât crema de brânză când turnați topping-ul de fructe.

Mi-am dorit un cheesecake cu cireșe, dar având doar cireșe congelate, acestea nu ar fi fost grozave să le pun direct în crema de brânză, ar fi lăsat apă și ar fi înmuiat crema. Așadar, aveam două variante: fie fac un obișnuit jeleu, fie îl integrez puțin în cremă, obțin efectul marmorat și, totodată, găsesc cireșele în crema de brânză, așa cum am visat.

Pentru că am folosit o metodă neconvențională, doar pentru a avea cireșele încorporate în cremă, vă voi prezenta ambele variante: atât marmorarea, cât și jeleul și alegeți după pofte.

Pentru topping, am pus pe foc 50 ml apă împreună cu îndulcitorul, am lăsat câteva minute, apoi am adăugat fructele. Puteți folosi orice fel de fructe vă plac, proaspete sau congelate. Ideea este să echilibrați gusturile și să aveți grijă la fructele exotice și foarte acre care ar putea să anuleze gelatina.

Am pus la hidratat gelatina, în 50 ml apă, pentru aproximativ 5 minute.

Topping-ul este gata când fructele sunt moi și siropul format începe să se lege. Am luat de pe foc și am adăugat gelatina, fără a o topi înainte pentru că siropul este cald și se va topi prin amestecare. Așadar, gelatina se pune fie topită în crema/topping-ul rece, fie hidratată în siropul/crema/topping-ul fierbinte, rezultatul este același.



Până aici, procedura coincide atât pentru jeleu, cât și pentru marmorare.

Dacă vă doriți să fie jeleu deasupra, asigurați-vă că s-a închegat perfect crema de brânză și jeleul s-a răcorit suficient, apoi turnați peste cremă și dați la rece alte 4-5 ore. Se va forma un strat frumos de jeleu de fructe, deasupra cremei de brânză și veți obține un cheesecake din 3 straturi: crustă, cremă de brânză și jeleu.

Dacă nu aveți timp să se închege perfect crema, nu vă place jeleul sau vă doriți fructele prinse în cremă, vă recomand ca, înainte ca de a se închega foarte tare crema - dacă e tare, dar se lipește de deget când o atingeți, e perfectă!- turnați topping-ul călduț de fructe și marmorați ușor, cu o scobitoare. Prin această metodă veți obține tot trei straturi: un strat marmorat de brânză cu fructe, un strat curat de cremă de brânză și crusta.






Se dă la frigider alte 4-5 ore sau peste noapte, apoi se va felia foarte frumos.

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare