VARZĂ LA CUPTOR



Varza este un aliment de real ajutor în diete sau când ne dorim să mâncăm gustos, sățios și, în același timp, slab caloric. Varza, în stare crudă, are aproximativ 25 kcal/100 g, gătită de post poate ajunge la aproximativ 50 kcal/100 g, iar asortată cu câteva bucățele de cârnat sau afumătură ajunge poate sări ușor de 100 kcal/100g, ceea ce oricum nu este deloc mult. Astăzi vă propun o variantă lejeră de mâncare de varză, fără ulei și fără prăjeală, întregul proces de gătire se desfășoară în cuptor.


INGREDIENTE:

- o varză medie (în jur de 1-1,3 kg);
- 1 ardei kapia;
- 1 ceapă;
- 2 frunze de dafin;
- 1 kg de roșii proaspete/4 linguri de bulion;
- 1/2 legătură de mărar;
- 1 crenguță de cimbru;
- sare;
- piper;
- 1 linguriță de boia de ardei dulce;
- 1 cană de apă.

Am îndepărtat primele foi de varză, am spălat varza, după care am tăiat-o fideluță. Am frecat-o cu sare aproximativ un minut și am dat deoparte, să se înmoaie puțin, cât am pregătit restul ingredientelor. Am tocat mărunt ceapa și ardeiul, apoi le-am pus peste varză. Am amestecat bine și am transferat totul într-un vas încăpător, care merge folosit în cuptor.

După ce am terminat cu ingredinetele principale, am pus condimente peste legume: dafin, cimbru, boia de ardei, 1/2 de legătură de mărar tocată, sare și piper. Am desfăcut bulionul în cei 200 ml de apă și l-am turnat în cratiță. Vara merge de minune această mâncare cu roșii proaspete, dar roșiile de la vremea asta nu prea mai au gust.

Cam așa arată amestecul înainte de a merge la cuptor:


Am lăsat la cuptor aproximativ 150 de minute, la 180 de grade, până când varza s-a înmuiat, iar bucătăria s-a umplut de arome care îți lasă gura apă.

Opțional, puteți pregăti niște cârnați la grill sau la wok, tăiați rondele (ca să evitați folosirea uleiului) și să îi adăugați în varză.

Se poate servi cu ardei iute și chiar alături de o lingură de smântână.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare