SALATĂ DE VINETE



Salata de vinete pe care o face mama Tia, simplă, fără adaos de ou sau maioneză, ci doar cu sare și ulei, este etalonul pentru cea mai bună salată de vinete, cu gust de copilărie, de vară și de vacanță fără griji. Așadar, astăzi vă împărtășesc rețeta ei, rețeta celei mai bune salate de vinete. 

Foarte simplu de făcut și atât de gustoasă, încât cu greu te poți opri din mâncat.


INGREDIENTE:

- 4 vinete coapte;
- 1 ceapă mică;
- 50 ml ulei de floarea soarelui;
- sare, după gust.


Am folosit vinete congelate, coapte pe jar în această vară și păstrate regulamentar în congelator, așa că le-am lăsat de seara la decongelat, puse într-o strecurătoare pentru a se scurge bine zeama. Când s-au scurs, le-am pus pe un fund de lemn și le-am mărunțit cu un satâr de lemn. Nu folosiți ustensile metalice, vinetele vor oxida și vor căpăta o culoare neplăcută. Recomand ustensile din lemn, plastic, silicon, ceramică, etc. De fapt, orice în afară de metal.


După ce le-am mărunțit bine, le-am frecat cu ulei. Am pus câte puțin ulei, ca la maioneză și l-am încorporat. Vinetele sunt bune prietene cu uleiul, absorb oricât, însă 50 ml sunt suficienți. Vinetele capătă o textură cremoasă după ce încorporați tot uleiul. Am folosit ulei de floarea soarelui pentru că uleiul de măsline are un gust prea pregnant și nu se potrivește, din punctul meu de vedere, în această salată, întrucât estompează gustul vinetelor.

Am adăugat ceapa tocată mărunt, apoi am potrivit de sare. Salata este și mai bună după 1-2 ore petrecute în frigider, timp în care se răcește, iar ingredientele își împrumută gusturile.

Am servit cu chifle proaspte de casă, nemaipomenit de pufoase! Rețeta lor o găsiți aici.

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare