CHEESECAKE CU MERE ȘI CARAMEL




Vara prefer cheesecake-urile fără coacere, sunt rapide și răcoritoare. Toamna însă, îmi place să aprind cuptorul și să învălui casa în miresme. Pentru că îmi doream să fac un cheesecake bun de tot, dar cu aromă de toamnă, vă propun o rețetă deosebită, cu mere și sirop de caramel. Inspirația rețetei am avut-o văzând o poză pe pinterest, mi s-a făcut instantaneu poftă. De ajutor, mi-a fost și această rețetă, mulțumesc autoarei!


INGREDIENTE:

PENTRU CRUSTĂ:

- 220 g biscuiți digestivi;
- 70 g unt topit;

PENTRU UMPLUTURA DE MERE:

- 500 g mere rase;
- 6 linguri de îndulcitor/zahăr;
- 25 g unt;
- 1 linguriță de scorțișoară;
- 1 lingură cu vârf de griș.

PENTRU UMPLUTURA DE BRÂNZĂ:

- 600 g cremă de brânză;
- 150 g îndulcitor/zahăr;
- 60 g smântână;
- 1 lingură extract de vanilie;
- 2 linguri de făină;
- 3 ouă.

PENTRU TOPPING:

- 100 g zahăr;
- 2 linguri unt;
- 60 g smântână de gătit;
- 1 linguriță extract de vanilie;
- 1 praf de sare.

M-am ocupat întâi de mere, le-am spălat, curățat și ras, apoi le-am pus la călit împreună cu îndulcitorul și untul. Le-am lăsat pe foc până când s-au înmuiat, iar sucul lăsat s-a evaporat. (aproximativ 10 minute). Am adăugat scorțișoara, am amestecat bine, după care am încorporat și grișul și am lăsat să se răcească.


În vasul robotului de bucătărie am măcinat biscuiții împreună cu untul, până când am obținut un ”aluat” de consistența nisipului. Eu am folosit o formă rotundă, cu fund de sticlă și pereți detașabili din silicon. Este o bună investiție, prăjiturile ies ușor din formă, nu lipește, nu curge! Am presat bine biscuiții în tavă cu fundul unui pahar, apoi am pus merele peste biscuiți, uniformizând stratul.



M-am ocupat apoi de crema de brânză. Am mixat brânza cu îndulcitorul și extractul de vanilie, apoi am adăugat smântâna (acră, nu de gătit, nu pentru frișcă!) și ouăle, pe rând. După ce am încorporat în compoziție ouăle, am adăugat făina și am amestecat foarte bine, să nu se formeze cocoloașe.

Am turnat crema de brânză în formă, peste mere și am dat la cuptor, la 160 de grade, pentru aproximativ 65 de minute. (să fie frumos rumenită deasupra). 




Am lăsat-o să se răcorească în cuptor (cu ușa deschisă) pentru 30 de minute, apoi pe blat încă 1 oră, după care am dat la frigider cam 10 ore. (peste noapte, în cazul meu). Recomandat este să stea la frigider minimum 6 ore.




Sosul caramel se face foarte ușor. Puneți zahărul pe foc și lăsați-l la topit. Când s-a topit, se trage vasul de pe foc, se adaugă untul și se amestecă bine, apoi smântâna și se amestecă din nou. La final, se adaugă praful de sare și esența de vanilie. 
Sosul poate fi folosit ca topping pentru deserturi sau băuturi și se poate păstra în borcan de sticlă cu capac.





Poftă bună!

Alte rețete de cheesecake găsiți aici

Comentarii

Postări populare