OSTROPEL DE PORC (REȚETA BUNICII)



Ostropel aromat de porc sau sosuleț cu usturoi, cum îi spuneam în copilărie. Una dintre mâncărurile pe care mama Tia le pregătea foarte des, fie cu porc, pui, curcan sau vită. Se poate servi gol, cu pâine sau mămăligă ori cu garnitură de piure sau orez. Gustul ostropelului făcut de bunica este aparte și nu poate fi obținut prin metodele dietetice prin care am mai făcut ostropel.
Așadar, astăzi, îi pun în practica rețeta, pas cu pas:

INGREDIENTE:

- 500 g gulaș de porc;
- 1 ceapă medie;
- 4 căței de usturoi;
- 1 frunză de dafin;
- 1 linguriță de făină;
- sare;
- piper;
- 1 pahar de suc de roșii;
- 1/2 linguriță de zahăr;
- 4-5 linguri de ulei de floarea soarelui;
-apă.


Într-o tigaie antiaderentă am pus cam 3 linguri de ulei la încins și am pus la prăjit carnea spălată și uscată în prealabil. Am lăsat carnea să se rumenească ușor pe toate părțile.



Într-o altă tigaie am pus ceapa la călit, împreună cu 1 lingură de ulei. Când ceapa a devenit translucidă, am pus făina și am acoperit cu apă, amestecând constant, să nu se formeze cocoloașe.


Amestecul de ceapă l-am pus peste carnea rumenită, am completat cu apă și am lăsat la fiert, cu capac, pentru aproximativ 35 de minute. 

Când carnea s-a fiert și sosul a scăzut suficient, am adăugat sucul de roșii, usturoiul pisat, foaia de dafin, sarea și piperul.

Am lăsat să mai clocotească puțin, apoi am stins focul. Rapid, nu?


După cum vă spuneam mai devreme, îl puteți servi după cum vă place, este un fel de mâncare adaptabil. 


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare