CIORBĂ DE PERIȘOARE DIN CARNE DE PUI



Pare o ciorbă pretențioasă, până te pui să o faci prima dată. Se face rapid și este mult mai gustoasă decât clasica ciorbă de pui. În plus, în această rețetă nu am pus nicio picătură de ulei, nici cartofi și nici paste, deci este perfectă în diete. 



INGREDIENTE: (8-10 porții)


  • 500 g piept de pui;
  • 2 cepe;
  • 2 morcovi;
  • 1 țelină mică;
  • 1 păstârnac;
  • 1 rădăcină de pătrunjel;
  • 1 dovlecel;
  • 1 ardei gras;
  • 1/4 de ardei kapia;
  • 1 lingură de orez (opțional);
  • 1 ou;
  • 1 legătură de pătrunjel;
  • 1 legătură de leuștean;
  • 4 linguri de roșii pasate;
  • 500 ml borș; (sau după gust)
  • Sare și piper. 


Am spălat și curățat legumele și le-am pus la fiert, în următoarea ordine: întâi, ceapa, morcovul, păstârnacul și pătrunjelul. Le-am lăsat cam 25 de minute la fiert, apoi am adăugat ardeii și dovlecelul. Am lăsat să fiarbă la foc mic spre mediu. 

Între timp, m-am ocupat de perișoare. Am pus în vasul robotului de bucătărie pieptul de pui tăiat cubulețe, 1/2 de legătură de pătrunjel și o ceapă mică, am tocat totul, apoi am pus în acest amestec o lingură de orez și 1 ou. Am amestecat foarte bine și am format perișoarele. Din această compoziție au rezultat 35 de perișoare micuțe, cât să poată fi apucate cu lingura. Ca pont, indiferent din ce carne faceți perișoarele, trebuie să vă asigurați că este carne macră, altfel se vor desface în oală. Totodată, trebuie păstrat un echilibru pentru că: prea mult orez - perișoarele se destramă, prea multă ceapă - perișoarele se destramă. Dacă respectați pașii pe care i-am arătat aici, vă vor ieși din prima!

Am pus perișoarele una câte una în oala de ciorbă și am lăsat cam 15 minute, apoi am pus roșiile și am potrivit de sare și piper.

Într-un vas micuț am dat în câteva clocote borșul, după care l-am adăugat la ciorbă. Puteți să îl puneți direct în oală, dar vă recomand varianta aceasta, întrucât veți evita gustul de borș nefiert, care strică aroma mâncării.

Am lăsat ciorba să clocotească încă vreo 10 minute, apoi am stins focul și am adăugat verdeața, pătrunjelul și leușteanul tocate mărunt.

A fost simplu, nu?

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare