OSTROPEL DE PUI (REȚETA BUNICII)



După cum vă povesteam și aici, ostropelul era o mâncare des pregătită de mama Tia în copilăria mea. În familia noastră e musai să îl servim alături de piure de cartofi, însă poate fi alăturat și unei mămăliguțe calde ori unei garnituri de orez. În copilărie, îl mâncam fără garnitură, cu pâine cu coajă crocantă și miez îndesat, făcută la cuptorul din curtea bunicii. Pentru că îmi era dor de gustul de ostropel autentic, am respectat întocmai rețeta bunicii, nu este gătit dietetic, așa cum procedez în general. Gustul este minunat, așa că îmi doresc să vă bucurați și voi de el!


INGREDIENTE:

- 700 g carne de pui;
- 750 ml suc de roșii;
- 100 ml apă;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1/2 de linguriță de zahăr;
- 10 căței de usturoi;
- 3 linguri de ulei;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- sare și piper.


Am spălat și curățat carnea de pui și am uscat-o cu un prosop de hârtie (am folosit pulpe superioare, pieptul e cam fad în ostropel!). Am pus la încins o tigaie încăpătoare împreună cu uleiul, apoi am pus carnea la prăjit.


Am condimentat carnea cu sare și piper direct în tigaie. Am lăsat pulpele să se rumenească ușor pe ambele părți, apoi le-am scos pe o farfurie.


Am scurs uleiul în exces (nu garantez că bunica ar face asta!) și am pus sucul de roșii, apa, zahărul, cimbrul și aproximativ jumătate din cățeii de usturoi pisați.


Am lăsat să dea în clocot și am adăugat carnea rumenită, cu tot cu sucul lăsat de ea. Am pus capacul și am lăsat la fiert cam 25 de minute, până ce s-a pătruns bine carnea. Verificați, din când în când, să nu scadă sosul prea tare. Am adăugat restul de usturoi pisat și am lăsat să fiarbă încă vreo 5 minute.

Am stins focul și am adăugat pătrunjelul verde tocat. Pătrunjelul este opțional, mama Tia punea doar ocazional. Mie mi se pare că îi dă o notă de prospețime și se potrivește cu gustul de roșii.


Grozav mâncare, chiar merită testată! Nici nu vă pot descrie ce arome grozave au cuprins toată bucătăria! 

Poftă bună!





Comentarii

Postări populare