RULADĂ CU GEM DE ZMEURĂ


Cel mai simplu desert, care ne duce cu gândul la dulciurile copilăriei. Blat clasic de ruladă, pufos și aerat, umplut cu gem aromat și acrișor. Știu că multe gospodine se feresc de blatul de ruladă, însă contrar aparențelor, acesta se face foarte ușor și cu minim de efort.

INGREDIENTE:

- 6 ouă;
- 150 g făină;
- 150 g zahăr;
- 1/2 de linguriță de praf de copt;
- 1 plic de zahăr vanilat;
- un praf de sare;
- 280 g gem;
- zahăr pudră pentru ornat (opțional).


Am separat ouăle și am bătut albușurile spumă tare cu sarea și zahărul, apoi am încorporat gălbenușurile și făina cernută împreună cu praful de copt. Vă recomand să încorporați făina și praful de copt cu o spatulă, cu mișcări largi, de jos în sus, fără a mai folosi mixerul.

Am tapetat tava cuptorului cu hârtie de copt, am așezat aluatul și am nivelat.


Am dat la cuptorul preîncălzit la 180 de grade, pentru 13 minute. Timpul depinde de felul în care coace cuptorul și de dimensiunea tăvii și poate varia între 10 și 15 minute, așa că fiți cu ochii pe cuptor. Dacă lăsați aluatul prea mult la copt va deveni casant și nu îl veți mai putea folosi pentru ruladă.


Cam așa arată foaia coaptă de ruladă, nu vrem să fie prea rumenită.

Am desprins cu grijă foaia de pe hârtia de copt. Atenție, frige! Apoi am rulat, cât m-am priceput de strâns foaia, cu ajutorul hârtiei de copt, pentru a evita ca aluatul cald să se lipească.


Am lăsat aluatul să se răcorească pentru aproximativ 45 de minute.

Am întins foaia, cu grijă, se poate rupe! Și am umplut uniform cu gem de zmeură fără zahăr. Puteți folosi orice gem aveți în casă, cu sau fără zahăr, după plac. Vă recomand să vă orientați către unul mai acrișor: caise, zmeură, fructe de pădure, vișine, etc. pentru a completa aroma aluatului.


Am rulat foarte strâns, apoi am împachetat rulada în folie alimentară și am lăsat-o să se odihnească pentru 30 de minute. Opțional, o puteți da la rece pentru 1-2 ore, înainte de tăiere.

Am pudrat-o lejer cu zahăr (nu îmi place zahărul pudră în exces, e o chestiune de gust!) și am feliat-o. Este foarte bună, aromele se îmbină armonios, poate fi servită ca atare sau alături de o cupă de înghețată și/sau un moț de frișcă.

În funcție de câți pofticioși aveți la masă, rulada se poate păstra câteva zile într-o cutie ermetică la temperatura camerei sau la frigider, fie împachetată în hârtie și pusă în pungă.

Poftă bună!




Comentarii

Postări populare