CHIFTELUȚE DE DOVLECEI CU BRÂNZĂ


Vă propun astăzi o rețetă rapidă care poate servi de minune pe post de prânz sau cină, alături de o salată fresh sau poate fi alăturată unor platouri aperitiv, cu care să vă surprindeți mesenii. Chifteluțele ies crocante la exterior și moi la interior, iar cât sunt calde brânza se întinde în fire. Sunt foarte bune și reci, pot fi luate la pachet, la școală sau la serviciu.

INGREDIENTE:

- 2 dovlecei;
- 3 ouă;
- 100 g brânză de burduf;
- 50 g cașcaval;
- 1/4 de ceapă tocată foarte mărunt;
- 1 cățel de usturoi pisat;
- 5 linguri de pesmet;
- 1/3 de linguriță de verdețuri mediteraneene;
- sare și piper.

În plus:

- pesmet pentru tăvălit chiftelele;
- ulei pentru prăjit.

Am curățat dovleceii și i-am dat pe răzătoarea mare, i-am sărat, apoi i-am scurs bine de apă. În vasul robotului de bucătărie am pus brânza, cașcavalul, ceapa și usturoiul și am mărunțit foarte bine. Dacă nu vreți să folosiți robotul, dați brânza pe răzătoare, tocați ceapa foarte mărunt și pisați usturoiul. Într-un vas am pus toate ingredientele, apoi am amestecat cu mâna până s-au omogenizat.


Cu o lingură pentru înghețată am porționat chiftelele.


Le-am dat o formă rotundă, le-am tăvălit prin pesmet, apoi le-am aplatizat ușor în palme și le-am așezat pe hârtie de copt. Prefer să am toate chiftelele pregătite, înainte de a mă apuca de prăjit.


Într-o tigaie antiaderentă am pus cam un deget de ulei, am lăsat la încins și am prăjit chiftelele la foc mediu, până s-au rumenit frumos. Le-am întors cu grijă, cu ajutorul unei spatule. Dacă nu aveți o tigaie grozavă, la 2-3 secunde după ce le-ați pus în ulei, mișcați-le puțin cu paleta, să nu se lipească. Eu am o tigaie pe care o laud tuturor, cu un strat de ceramică, în care nu se lipește absolut nimic. Tigaia nu este de la vreunul din brand-urile celebre în România, ci de la o firmă italienească, pe care am descoperit-o întâmplător într-un hipermarket. Un alt bonus este că are un preț chiar mai bun decât cele celebre, iar calitatea este clar superioară! Vă dau detalii, la cerere.


Puteți servi chiftelele de dovlecei cu brânză alături de o salata bulgărească sau grecească sau cu sos tzatziki - rețeta aici.

Poftă bună!

Alte rețete cu dovlecei găsiți aici.

Alte rețete de chifteluțe găsiți aici.


Comentarii

Postări populare