VARZĂ CĂLITĂ CU CÂRNAȚI



Varza este un aliment prețios, foarte sățios și gustos, cu un conținut caloric foarte redus, astfel că se poate garnisi cu carne de porc, afumătură sau cârnați, fără să vă faceți mari griji pentru aportul  caloric. Varza cu cârnați este o mâncare ce trebuie musai pregătită în sezonul rece, asortată cu ardei iute și mămăliguță. Opțional, merge și o linguriță de smântână, însă eu nu mă omor după această combinație. Se face destul de repede, cu ingrediente puține și ieftine, fiind o mâncare ce merge direct la sufletele mesenilor. Unele gospodine prepară acest fel de mâncare cu varză acră, însă nu mi se pare nici pe departe la fel de gustos, plus că se pierd nutrienții din varza proaspătă.

INGREDIENTE:

- 1.5 - 2 kg varză dulce;
- 1 ardei kapia;
- 1 ceapă;
- 600 g cârnați de casă;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1 lingură de ulei;
- 400 g de roșii cubulețe;
- 1 lingură de bulion;
- 1/2 de legătură de mărar;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- 2 foi de dafin;
- 1 linguriță de boia de ardei dulce;
- sare și piper.

Vă recomand să folosiți o oală cu capac pe care să o puteți folosi și în cuptor. Este genul de mâncare pe care o începem pe plită și o finalizăm la cuptor, așa că nu are sens să murdăriți mai multe oale/tăvi, etc.
Am tăiat varza fideluță, cât de bine m-am priceput. Vă garantez că iese gustoasă și dacă nu e tăiată uniform. Am sărat varza, am frecat-o puțin cu sare, apoi am lăsat-o deoparte.

Am tocat mărunt ceapa și ardeiul kapia, apoi le-am pus la călit într-o lingură de ulei, până s-au înmuiat. Am adăugat varza, cu tot cu sucul lăsat, am pus capacul și am lăsat să se înăbușe cam 20 de minute, completând cu apă, dacă este cazul.

Între timp, într-o tigaie antiaderentă, am pus 100 ml de apă și cârnații de casă, înțepați cu o scobitoare, din loc în loc. Apa se va evapora, cârnații vor lăsa din grăsimea proprie și se vor prăji în ea. Nu aveți nevoie de ulei suplimentar. Prăjiți cârnații pe toate părțile, întorcându-i cu un clește, până ce sunt frumos rumeniți.

Când varza s-a înmuiat, tragem de pe foc, adăugăm condimentele, roșiile și bulionul desfăcut în 200 ml de apă. Dacă mai e nevoie, adăugați apă, cât să cuprindă cam jumătate din varză. Nu vă zgârciți cu piperul, varza e mai bună piperată!

Dați la cuptorul încins, la 180 de grade, preț de 40 de minute, cu capacul pus. Scoateți varza din cuptor, gustați și potriviți condimentele, dacă este cazul, apoi adăugați deasupra cârnații și gătiți încă 15-20 de minute cu capacul pus. 

Luați capacul și lăsați varza să se rumenească deasupra încă 10-15 minute. 

Presărați verdeață proaspătă când varza este gătită.

Poftă bună!


Alte rețete cu varză găsiți aici.

Comentarii

Postări populare