CREMĂ DE ZAHĂR ARS


Crema de zahăr ars se număra printre deserturile mele favorite, cu gust minunat de copilărie. Rețeta este ușoară și nu necesită ingrediente pretențioase ori exotice. Aceeași rețetă o știu din copilărie, de când tropăiam pe lângă cratița cu cremă de zahăr ars, până ce se răcea. Orice gospodină trebuie să știe o rețetă de cremă zahăr ars, așa-i?

INGREDIENTE:

- 1 l de lapte;
- 8 ouă;
- 300 g zahăr;
- 1 lingură extract de vanilie/1 plic de zahăr vanilat.


Am pus la topit 150 g de zahăr într-o cratiță metalică. Am lăsat zahărul să se caramelizeze, fără a-l arde, apoi l-am întins pe pereții cratiței, cu mare grijă. Zahărul fierbinte arde!


Am lăsat zahărul la răcit. Va trosni, pe măsură ce se răcește.

Într-un alt bol, am mixat ouăle cu restul de zahăr și vanilia, timp de aproximativ 5 minute, apoi am adăugat treptat și laptele. Am răsturnat acest amestec peste zahărul caramelizat răcit.


Am umplut o altă oală, cam pe jumătate, cu apă rece, după care am așezat cratița cu crema de zahăr.


Am dat la cuptor, la 180 de grade, timp de 60 de minute. Crema se va rumeni deasupra și se va închega. Am lăsat-o să se răcească la temperatura camerei, apoi am dat-o câteva ore la frigider. După ce s-a răcit, am desprins ușor marginile cu un cuțit și am răsturnat-o pe un platou, cu o mișcare hotărâtă. (puneți platoul deasupra cratiței și întoarceți). Aveți grijă să folosiți un platou cu margini înalte, crema are mult sirop.

Poftă bună!




Comentarii

Postări populare