PRĂJITURĂ KREM A LA KREM CU TOPPING DE ALUNE DE PĂDURE



Pentru că se apropie weekend-ul și e musai să vă răsfățață și să-i faceți în ciudă vremii mohorâte de afară, vă propun o prăjitură la modă, foarte rapidă și bună de tot, pe care o veți include sigur în caietul vostru de rețete!


INGREDIENTE:

1. BLAT:

- 6 ouă;
- 1 plic Creme Ole de ciocolată;
- 6 linguri de zahăr;
- 1 plic de praf de copt;

2. CREMA DE VANILIE:

- 300 ml de smântână pentru frișcă;
- 1 plic de Creme Ole de vanilie;
- 200 ml lapte rece;

3. TOPPING:

- 100 ml smântână pentru frișcă;
- 100 g ciocolată;
- 1/2 de linguriță de esență de rom;
- 55 g unt;
- 1 lingură de sirop de agave/miere;
- 50 g alune de pădure mărunțite.


Am bătut ouăle întregi cu zahărul până ce și-au dublat volumul, apoi am adăugat plicul de Creme Ole și praful de copt. Am omogenizat și am turnat amestecul într-o tavă de 20x30 cm, tapetată cu hârtie de copt. Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 30 de minute.


În cuptor blatul se va umfla destul de mult, dar la răcit se va lăsa și va avea o textură aerată, pufos și, totodată, ușor umed, de parcă ar fi însiropat.

Am lăsat blatul la răcit în tavă, apoi l-am pus pe un fund de lemn și am desprins hârtia de copt.


Am așezat blatul răcit din nou în tavă.

Într-un bol am mixat ingredientele pentru cremă. Crema se întărește rapid, în 1-2 minute. E musai ca smântâna să fie rece!



Am nivelat crema peste blat.


Pentru glazură, am pus într-o crăticioară ciocolata (am reciclat niște globuri și moși de ciocolată, rămase de la Crăciun cu termen de expirare în martie!), untul, smântâna, siropul de agave și romul, apoi am pus la foc mic, să se omogenizeze.



Am lăsat glazura să se răcească la temperatura camerei, apoi am turnat-o peste crema de vanilie. Deasupra am presărat, cât mai uniform, alunele mărunțite. Gata, am terminat desertul! Și, ca de obicei, partea cea mai grea acum urmează: așteptarea!



Am dat la rece 3 ore, înainte de servire. Dacă aveți răbdare, lăsați peste noapte la frigider!

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare