TOCĂNIȚĂ DE CIUPERCI CU PIEPT DE PUI



Ciupercile sunt o alegere excelentă pentru a găti mese sănătoase, sățioase și, în același timp, dietetice. Rețeta mea de tocăniță conține o lingură de ulei de măsline, așadar este cât se poate de light, poate fi savurată în orice dietă. În medeie, gătită dietetic, tocănița de pui cu ciuperci are cam 100 kcal/100 g.

INGREDIENTE:

- 1 ceapă;
- 1 ardei gras;
- 1 tijă de țelină apio;
- 1 morcov;
- 1 kg de ciuperci;
- 500 g piept de pui;
- 150 ml suc de roșii;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 2 căței de usturoi;
- 2-3 felii de roșii uscate;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1/2 de linguriță de oregano;
- 1/4 de linguriță de fulgi de chilli;
- amestec de verdețuri proaspete, după gust: pătrunjel, coriandru și mărar;
- sare și piper.


Am curățat și tocat legumele: ceapa, morcovul, ardeiul și țelina.


Le-am pus la călit într-o lingură de ulei de măsline, iar după 3-4 minute am adăugat pieptul de pui, tăiat cubulețe.


După ce carnea de pui și-a schimbat culoarea, am adăugat ciupercile feliate și usturoiul pisat. Am lăsat să se înăbușe, cu capacul pus, timp de 5 minute, apoi am pus apă cât să le acopere și am dat focul mic.


Am lăsat să scadă apa, am verificat ca legumele și carnea să fie bine gătite, apoi am adăugat condimentele, roșiile uscate și sucul de roșii. Am lăsat să fiarbă împreună încă vreo 5-10 minute. Gustați și potriviți de sare și piper.

Am adăugat verdețuri tocate: mărar, pătrunjel și coriandru, după ce am stins focul.


Se poate servi alături de salată verde sau murături, simplă sau cu mămăliguță ori pâine, după gust.

Poftă bună!


Alte rețete cu ciuperci găsiți aici.

Comentarii

Postări populare