DESERT CU BISCUIȚI ȘI MASCARPONE (FĂRĂ COACERE)




Vă propun astăzi un desert simplu și rapid de preparat, din ingrediente la îndemână, pe care îl puteți prepara chiar și pentru zile de sărbătoare! Nu trebuie să aprindeți cuptoarele sau să vă străduiți să faceți creme complicate. În plus, îl puteți personaliza după placul familiei, fără teama de a strica rețeta. Și e absolut delicios!


INGREDIENTE: (8-10 porții)


BLAT:
  • 200-250 g biscuiți pe tip Petit Beurre;
  • 100 g mascarpone;
  • 1 lingură mare de cremă de ciocolată;
  • 50 ml de cafea;
  • 100 ml lapte. 



CREMĂ:
  • 400 g mascarpone;
  • 200 ml smântână pentru frișcă;
  • 6 linguri îndulcitor natural/zahăr;
  • 1 lingură extract de vanilie;
  • 50 g ciocolată neagră mărunțită;


TOPPING: (opțional)
  • 4-5 căpșune;
  • 30 g alune mărunțite. 




Am amestecat 100 g de mascarpone cu o lingură mare de cremă de ciocolată (eu am folosit Nutella) și am omogenizat.


Am făcut “sandvișuri” de biscuiți, cu cremă de mascarpone și ciocolată la mijloc, i-am însiropat în cafea cu lapte și i-am așezat pe fundul tăvii. Pentru tava mea am folosit 11 perechi de biscuiți, așa că am pregătit încă 11 pe care i-am dat deoparte. 





Am pus într-un bol smântâna pentru frișcă, brânza mascarpone, îndulcitorul și vanilia, apoi am mixat până ce crema s-a întărit, iar îndulcitorul s-a topit. (cam 3 minute). 



Peste cremă am adăugat ciocolată neagră mărunțită. 



Am pus un strat de cremă peste blatul de biscuiți, apoi am pus celelalte perechi de biscuiți însiropate.


Restul de cremă l-am nivelat peste noul strat de biscuiți, după care am ornat cu căpșune proaspete și alune de pădure mărunțite. 





Se dă la frigider minimum 3 ore înainte de servire, pentru ca biscuiții să se înmoaie bine. 


După răcire, se taie ușor și straturile prăjiturii se văd foarte frumos în secțiune:



Poftă bună!

Comentarii

Postări populare