FASOLE BĂTUTĂ (VARIANTA RAPIDĂ)


Sunt momente în care ne e poftă de ceva bun, însă nu există timp suficient pentru a prepara mâncarea ca la carte. Așadar, o luăm pe scurtătură! Pentru rețeta de fasole bătută (făcăluită) am folosit fasole din conservă, adică gata fiartă, scutind vreo 10-12 ore de așteptare. Este mult mai bună decât variantele de tip instant sau gata preparate, cumpărate din supermarket.

Vă las aici rețeta, pentru zilele în care nu vă ajunge timpul.


INGREDIENTE: (2-4 PORȚII):

- 2 conserve de fasole albă; (500 g)
- 3 căței de usturoi;
- 1-2 linguri de ulei;
- 1 ceapă;
- 2 linguri de bulion;
- sare și piper.


Am pus conservele de fasole împreună cu usturoiul, sarea și piperul în vasul robotului de bucătărie.


Am pasat totul bine, apoi am transferat într-un vas de servire și m-am ocupat de topping. Am sărit peste o etapă din rețetele tradiționale pentru elimina un plus caloric nedorit, însă vă voi spune cum proceda bunica mea: folosea 3-4 linguri de ulei, adăugate de rând, cu care freca fasolea până ”creștea”, ca la icre sau maioneză.



Am tăiat ceapa solzișori și am prăjit-o într-o lingură de ulei, până a devenit aurie. Am amestecat constant, având grijă să nu se ardă. Am adăugat bulionul și am lăsat să se călească împreună încă 1-2 minute, apoi am răsturnat amestecul de ceapă și bulion peste fasole.


Este mult mai bună rece, așa că se dă la frigider minimum o oră, înainte de servire. Poate fi servită ca mâncare de post gustoasă, fel principal vegetarian sau garnitură lângă cârnăciori, după cum se obișnuiește în familiile voastre.


Poftă bună!



Comentarii

Postări populare