MÂNCARE DE MAZĂRE CU COTLET DE PORC


Mâncarea de mazăre este una dintre rețetele frecvent folosite în familia noastră, încă din copilărie. Fie că este mâncare de post, fie că este cu vită, porc sau pui, mazărea este delicioasă și place tuturor, de la mic la mare! Vă propun astăzi să testați rețeta mea de mazăre cu cotlet de porc, inspirată, bineînțeles, din rețetele bunicii mele și adaptată stilului nostru alimentar.

INGREDIENTE: 

- 900 g mazăre congelată;
- 4 cotlete de porc;
- 2 cepe;
- 2 morcovi;
- 1 ardei kapia;
- 1 linguriță de cimbru;
- 2 lingurițe de pastă pentru gulaș dulce;
- 100 ml suc de roșii;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- 1/2 de legătură de mărar;
- sare și piper.

Am curățat legumele: ceapa, ardeiul și morcovii și le-am pus la înăbușit în ulei de măsline și apă. Când legumele s-au înmuiat puțin, am adăugat carnea și am lăsat-o să se călească și ea, până și-a schimbat culoarea. Spuneam că am adaptat rețeta bunicii mele pentru că Tia călește legumele în ulei, apoi prăjește puțin carnea și abia după aceea o lasă la înăbușit. Eu prefer să folosesc cât mai puțină prăjeală, însă voi alegeți ce stil de preparare vi se potrivește!

Am adăugat apă, cât să acopere 3/4 din carne și am lăsat să fiarbă la foc mic.


Am completat încă o dată cu apă, am avut bucăți groase de cotlet, așa că le-am lăsat să fiarbă cam 45 de minute, să fie bine gătite. 

După acest răstimp am adăugat mazărea și am mai lăsat pe foc cam 15-20 de minute.

Când am considerat că mazărea este făcută, am adăugat pasta pentru gulaș, condimentele și sucul de roșii, după care, timp de încă 10 minute, au fiert la împreună.

Am stins focul și am adăugat verdeața tocată mărunt.


Mazărea poate fi servită ca atare sau cu pâine, alături de murături sau salată proaspătă. Mie îmi place să o mânânc cu ardei iute!

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare