PLĂCINTĂ DE IAURT ȘI RICOTTA

O plăcintă cu o textură ușoară și aerată care vă va ajuta să reciclați toate lactatele cumpărate în exces și aflate aproape de termenul de expirare. Vă asigur că nu veți putea mânca un kg de iaurt care expiră în două zile, însă plăcinta asta dispare de pe platou în câteva ore!


INGREDIENTE:

- 750 g iaurt;
- 250 g ricotta;
- 220 g eritriol/zahăr;
- 1 lingură de extract de vanilie;
- 8 foi subțiri de plăcintă;
- 1 linguriță de coajă de lămâie rasă;
- 100 g stafide;
- 40 g unt topit;
- 3 linguri de griș;
- 4 ouă.

PENTRU TOPPING:
- 300 g iaurt;
- 2 ouă;
- 100 ml smântână pentru frișcă;
- 1 linguriță de extract de vanilie;
- 4 linguri de eritriol/zahăr.

Am folosit foi de plăcintă din comerț pentru rapiditatea rețetei și comoditatea bucătăresei. :)

Așa că am luat o tavă de mărime potrivită, am tapetat-o cu hârtie de copt și am așezat 5 foi de plăcintă, una câte una, unse între ele cu unt topit și având grijă să las marginile în afara tăvii.


Compoziția se face rapid, cu sau fără mixer. Amestecați bine îndulcitorul/zahărul cu ouăle, iaurtul, ricotta, grișul, vanilia și coaja de lămâie, până obțineți o cremă fină și omogenă. Adăugați apoi stafidele și turnați această compoziție peste foile de plăcintă.


Am pus o foaie de plăcintă deasupra, după care am adus și marginile foilor de jos peste umplutura de iaurt.


Am stropit cu unt topit, apoi am pus încă două foi de plăcintă deasupra, unse între ele cu unt.


Am amestecat ingredientele pentru topping și am turnat deasupra foilor de plăcintă. Asigurați-vă că tava este suficient de înaltă, astfel încât să nu curgă topping-ul.




Am dat la cuptorul încins, la 180 de grade, pentru aproximativ 50 de minute, până s-a rumenit deasupra.


Lăsați să se răcească, apoi porționați. O puteți savura călduță alături de înghețată sau dulceață sau o puteți lăsa câteva ore la frigider. Eu o prefer în cea de-a doua varianta, pe post de desert sau gustare. Are avantajul că poate fi luată chiar și la pachet, la școală, birou, în excursii sau la picnic.

O altă variantă de plăcintă cu iaurt găsiți aici.

Din cele două foi de plăcintă rămase din pachet, am făcut un rulou de plăcintă cu mere pentru ștrumfilincă.


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare