OREZ SÂRBESC


Ca mâncare de post sau garnitură delicioasă pentru friptură, acest orez a intrat în rețetele tradiționale ale familiei noastre. Se face rapid, în aproximativ 20 de minute și este o mâncare sățioasă, cu multe legume.

INGREDIENTE:

- 1 lingură de ulei de măsline (aproximativ 15 ml);
- 1 ceapă albă;
- 1 morcov;
- 1 ardei kapia;
- 300 g ciuperci din conservă;
- 1 cană de orez;
- 4 căni de apă;
- 1 lingură de bulion;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- sare, piper, cimbru.

Am pus la încins o tigaie, împreună cu uleiul de măsline, apoi am pus la călit legumele tăiate mărunt (ceapa, morcovul, ardeiul și ciupercile). Am adăugat orezul spălat în prealabil. (puteți folosi orice fel de orez vă place, eu am folosit orez pentru pilaf, cu bob rotund). Am adăugat apa, bulionul și condimentele, apoi am lăsat pe foc potrivit pentru aproximativ 20 de minute, până când orezul a fost bine fiert. La final, am adăugat pătrunjelul tocat și masa a fost gata!

Puteți servi orezul ca fel principal, alături de salată sau murături sau ca garnitură pentru friptură. Este delicios în orice variantă!


O altă rețetă cu orez, ce trebuie musai încercată, găsiți aici.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare